שר האנרגיה הירדני: ההסכם לספק ללבנון חשמל דרך סוריה ייחתם בשבוע הבא

שר האנרגיה הירדני סאלח אל-חראבשה הודיע ​​כי "הממלכה תחתום עם לבנון וסוריה ביום רביעי הבא על הסכם מעבר וחוזה לספק ללבנון חלק מצרכי האנרגיה החשמלית שלה מירדן דרך רשת החשמל הסורית".

סוכנות הידיעות הירדנית – פטרה דיווחה כי אלחראבשה הדגיש בהצהרה לעיתונות היום, רביעי, את חשיבות ההסכם בסיוע ללבנונים לעמוד בחלק מצרכי האנרגיה החשמלית שלהם , ולתמוך בהם בהתגברות על המכשולים העומדים בפניהם בתחום האנרגיה".

חראבשה אמר, "ההסכם קובע שיספקו ללבנון כ-150 מגה וואט חשמל מחצות עד 6 בבוקר, ו-250 מגה וואט בשאר הזמנים".

לפני מספר ימים הודיעה ארצות הברית רשמית על הסכמתה לספק ללבנון אנרגיה דרך סוריה, והדגישה כי "המדינות לא צריכות לחשוש מחוק העונשין האמריקאי של קיסר".

בתחילת ספטמבר הסכימו שרי האנרגיה והנפט של לבנון, ירדן, מצרים והמשטר הסורי לספק ללבנון חשמל וגז טבעי דרך סוריה, כדי לפתור משבר אנרגיה חמור שהסלים בחודשים האחרונים בעקבות הקריסה הפיננסית בלבנון.

באוקטובר האחרון הגיעו לבנון, ירדן ומשטר אסד לגרסה הסופית של החוזה לספק ללבנון חשמל ירדני דרך שטח סוריה, על ידי החייאת צינור הגז הערבי להובלת גז וחשמל, שהפסיק את פעילותו מאז 2012, ושרי האנרגיה של שלוש המדינות הודיעו על מוכנות הרשת הירדנית להעביר חשמל ללבנון.

מקורות רבים טוענים כי מדובר, למעשה, בהזרמת גז ישראלי לצינורות מצריים שיועבר ישירות לירדן ומשם ללבנון דרך מערכת צינורות סורית.

כתבה בנושא: