חיזבאללה החל להסיג חלק גדול מיחידותיו בסוריה ללבנון לבקשת איראן

מקורות בתקשורת אישרו כי איראן ביקשה ממיליציית "חיזבאללה" הלבנונית להסיג חלק גדול מלוחמיה השוהים על אדמת סוריה בחזרה לשטח לבנון, לאחר שהודיעה למוסקבה כי אין בכוונתה ליזום כל מלחמה נגד ישראל משטח סוריה.

אתר החדשות "24" מדווח מפי מקור דיפלומטי רם דרג, המעודכן בנושא שיחות הגרעין בין איראן למערב, כי חיזבאללה הלבנוני החל להסיג חלק גדול מלוחמיו מאדמת סוריה.

לדבריו, חיזבאללה ריכז את החלק הגדול מלוחמיו יחד עם כלי הרכב שלהם באזור אל-קוסייר שבאזור הכפרי של מחוז חומס, ליד גבול לבנון, והשאיר כמה מיחידותיו ליד הגבול העיראקי.

المدن - سراقب:حزب الله يخسر 14 من عناصره.. ولا ينقذ النظام

המקור טוען עוד כי השתיקה הרוסית נוכח מתקפות ישראל על אתרי חיזבאללה הם שדחפו את חיזבאללה להסיג חלק מיחידותיו הפועלות בסוריה מאחר ותקיפות אלו הסבו להם אבדות כבדות מאוד בנפש ובציוד .

הוא הוסיף כי המיליציה הקימה באזור אל-קוסייר מחסנים מיוחדים בו הם מאחסנים נשק וקמח, כהכנה למלחמה שעלולה להיות ארוכה.

במהלך השנים האחרונות הותקפו אתרי המיליציות המקושרים לטהראן, ובעיקר "חיזבאללה", על אדמת סוריה ובמשולש הגבולות עם ירדן, עשרות פעמים . אותם תקיפות ישראליות התמקדו במטרות שכללו מחסני נשק, ושיירות שהובילו נשק ותחמושת כסף ואפילו סמים.

بعد تحالفه مع الجيش اللبناني .. أبعاد جديدة لقوة حزب الله | سياسة واقتصاد |  تحليلات معمقة بمنظور أوسع من DW | DW | 26.08.2017