בכיר אמריקאי :ישראל מתכוננת למלחמה עם אירן

בתקיפה הישראלית על מפקדת חטיבה 47 של צבא סוריה ליד העיר חמאת במערב סוריה נהרגו 24 חיילים אירנים והושמד נשק שזה אך הגיע מאירן-כך אמר בכיר אמריקאי לרשת NBC האמריקאית. לדבריו זה רק הסימן האחרון ,מבין הרבה סימנים שנמצאים בידינו , שישראל ואירן צועדות לעבר עימות צבאי ביניהם. ברשימת  כל אזורי העימות הפוטנציאלים שמלחמה עלולה לפרוץ שם ,המלחמה בין אירן וישראל על אדמת סוריה היא בראש הרשימה.

 3 בכירים אמריקאים אמרו כי מטוסי אפ-15 ישראלים הם אלו שתקפו באזור חמאת ,לאחר שאירן העבירה מערכות נשק למחסני חטיבה 47 ,שם מאוחסנים נשק ותחמושת שאירן מזרימה לסוריה,כולל סוללות טילי נ"מ.בנוסף ל-24 החיילים האירנים ההרוגים נפצעו עוד 36 חיילים אירנים בתקיפה זאת.לדבריהם ישראל מודאגת מאוד מהנוכחות האירנית בסוריה.בעוד רוסיה מנהלת את המלחמה בסוריה נגד המורדים ודאעש באמצעות חיל האוויר שלה , אירן מנהלת עבור משטר אסד את הלחימה על הקרקע באמצעות נוכחות צבאית משלה בכל בסיס מרכזי רוסי או סורי בסוריה.
בשבועיים האחרונים הגבירה אירן מאוד את משלוחי הנשק האווירים לסוריה ובנוסף לנשק קל ותחמושת היא העבירה גם סוללות טילי נ"מ על מנת להגן על כוחותיה הפועלים על אדמת סוריה מפני תקיפות ישראליות.כבר שנים שארה"ב עוקבת אחרי משלוחי נשק אירנים לכוחות החיזבאללה הנלחמים בסוריה אך לאחרונה הגבירו האירנים את המשלוחים לחיזבאללה.
לדברי 3 הבכירים נראה כי ישראל עכשיו החלה בהכנות לפעולה צבאית נגד אירן והיא מחפשת את התמיכה והעזרה האמריקאית . שר ההגנה האמריקאי אמר ביום שני האחרון כי היתה לו שיחה ארוכה עם שר הביטחון הישראלי אודות הנוכחות והפעילות האירנית בסוריה ונראה לו שישראל מודאגת מנוכחותם ומנוכחות כוחות הפרוקסי שלה ואפשר והם יתקפו אותם.
"הכוחות האירנים וכוחות הפרוקסי שלה מנסים לאחרונה להתקרב לגבול ישראל וזה מקרב מאוד את הפעולה הישראלית נגדם" – אמר מטיס.
 ישראל הצהירה בעבר כי היא תקפה בסוריה למעלה מ-100 פעם, מאז שנת 2012 , שיירות נשק שהתכוננו להעבירם לחיזבאללה. לפני 3 שבועות תקפה ישראל מתקן אירני בשדה התעופה הסורי הצבאי טי-4 שאכסן שם כלי טייס בלתי מאויישים  ולוחמים אירנים.
בכירים שממשל אובמה אמרו כי גם בתקופתם הם הבחינו בכוונה ישראלית לתקוף את נוכחות אירן והחיזבאללה בסוריה.
למרות שישראל לא בקשה במפורש את אישור האמריקאים לתקיפות בסוריה היא היתה שולחת מסרים בשבועות האחרונים נפגשו בכירים ישראלים עם עמיתיהם בארה"ב וגם הפעם חיפשו תמיכה לתקיפת האירנים והחיזבאללה בסוריה וכן בקשו סיוע מודיעיני על נוכחות שלהם בסוריה.
בשבוע שעבר בקר בישראל מפקד פיקוד מרכז האמריקאי-הגנרל ווטל , שישראל אינה נמצאת בתחום פיקודו (ישראל כלולה בפיקוד האירופי האמריקאי) ודן עם הרמטכ"ל הישראלי על התגברות הנוכחות האירנית בסוריה.מישראל המשיך הגנרל ווטל לביקור בסוריה שם ביקר את הכוחות האמריקאים בשטחים שממזרח לנהר הפרת שם הם פועלים עם בעלי בריתם הכורדים.
לפני פגישת ליברמן מאטיס , נשאל האחרון "האם הנשק האירני הזורם לסוריה מכוון נגד ישראל?" ומאטיס ענה בפשטות: "אני לא יכול לחשוב על מטרה אחרת כרגע".
המשימה האמריקאית הנוכחית כרגע על אדמת סוריה היא להביס את דאעש ולא לטפל במשטר הסורי או בכוחות הפרוקסי שלה.
Rockets hit Assad regime

כתיבת תגובה