בהוראת איראן החות'ים הקימו כוח מיוחד לפיגועים בים האדום

הקואליציה הערבית הנלחמת  בתימן לצד ממשלתה הלגיטימית חשפה כי המיליציה החות'ית הקימה כוח מיוחד שהופקד על ביצוע פעולות פיראטיות ופיגועים בים האדום.

הקואליציה אמרה במסיבת עיתונאים, ביום שבת האחרון, בנוגע לנמל חדיידה, כי  משימתו העיקרית של הכוח המיוחד של המיליציה החות'ית הוא לבצע פעולות פיראטיות ופיגועים, בפיקודו של אדם בשם מנצור אל-סעדי.

דובר הקואליציה הסביר כי המיליציה תכננה את המתקפה האחרונה על הספינה "רוואבי", הנושאת את דגל איחוד האמירויות, במים בינלאומיים, שהיא היתה במשימת סיוע לנפגעי סופות הוריקן באי סוקוטרה.

במצגת וידאו ציינה הקואליציה כי המיליציה תקפה את האניה "ראביג' 3" בדרום הים האדום, וכן תקפה את מכלית הנפט הסעודית "אבקאייק" גם בים האדום, בהתחשב בכך שהפרות החות'ים מייצגות איומים איראניים. לשייט הבינלאומי.

הוא חשף שהקואליציה השמידה עשרות מוקשים ימיים שהטמינו החות'ים בים סוף.

בתוך כך, דובר הקואליציה הערבית, בריגדיר טורקי אל-מאלכי, אישר כי המיליציות החות'יות הציבו מערכות טילים איראנית מדגם "נור" כדי לאיים על נתיבי השייט בים האדום. 

הוא הוסיף, "כל הספינות שהותקפו על ידי החות'ים משקפות את התוכניות של משמרות המהפכה האיראנים שהיחידות הימיות של החות'ים נמצאות בפיקוחה".

במסיבת העיתונאים, שנועדה לחשוף עדויות לניצול הצבאי של נמלי חודיידה, הוא ציין כי המשטר האיראני "מספק לחות'ים נשק וטילים דרך נמל חודיידה".

הוא ציין כי המיליציה החות'ית שיגרה מנמל חדיידה  100 סירות תופת לעבר אניות ששטו בים האדום, ואישר כי 13 מהן היו ספינות מסחריות.

הוא חשף כי "הספינה האיראנית (Savez) היא כלי שיט צבאי בכיסוי אזרחי ומשמשת להובלת נשק איראני לחודיידה", והדגיש כי "החות'ים משתמשים בנשק איראני לביצוע חטיפות ופיראטיות ימית".

ב-3 בינואר 2022 מסרה הקואליציה הערבית כי המיליציה החות'ית חטפה ספינת משא הנושאת את דגל האמירויות מול חופי העיר חודיידה בים סוף, והסבירה כי "ספינת המשא (רוואבי), שנפלה קורבן לפיראטיות חות'ית, הייתה במשימה ימית בדרכה מהאי סוקוטרה לנמל ג'יזאן. ".

מאז פרוץ מלחמת תימן, תפסו החות'ים בתימן נמלים אסטרטגיים לאורך חופי תימן, והשתמשו בהם כדי לתקוף ולהשתלט על ספינות זרות ששטו במימי הים האדום.