חשיפה:ספינת מלחמה בריטית התנגשה בצוללת רוסית באוקיינוס האטלנטי ב-2020

משרד ההגנה הבריטי חשף כי ספינת מלחמה של חיל הים המלכותי התנגשה עם צוללת רוסית בצפון האוקיינוס האטלנטי בשלהי שנת 2020, אירוע ראשון מסוגו מאז תום המלחמה הקרה שגם תועד על ידי צוות צילום ששהה על סיפון האונייה.

הפריגטה נורת' המברלנד יצאה לעבר האזור הארקטי על מנת לעקוב אחרי צוללת רוסית מחשש שהיא תנסה לפגוע בכבל תת ימי שחיוני לתעבורה של תקשורת ואינטרנט או שתצמיד אליו מתקני האזנה. אולם כאשר הספינה שחררה את הסונאר שלה, כבל עם מיקרופונים להאזנה תת ימית, הצוללת התנגשה בו ב"אירוע של אחת למיליון".

Royal Navy frigate collided with Russian sub, it's revealed

קרדיט לתמונה: forces.net

בסרט התיעודי "ספינת מלחמה: חיים בים" של ערוץ 5, שישוד ביום שני, נראה הרגע שבו אחד מאנשי הצוות קורא "במה לעזאזל פגעתי?" בעוד האזעקות ממלאות את התא ונשמעת עוד קריאה: "מה לעזאזל זה היה?". זמן קצר קודם לכן, אמר מפקד הספינה, קומנדר תום הובס: "אנחנו כנראה מקבילים אליהם. אם היינו על הקרקע, היינו רואים פנים".

כתוצאה מההתנגשות, נפגע הסונאר, אולם אנשי הספינה הצליחו לחלץ אותו בשלמותו מתוך המים. לאחר מכן, שבה הפריגטה לנמל על מנת להחליף את כבל הסונאר שמגיע לעלות של 20 מיליון פאונד. לפי ההערכה של הצי הבריטי, גם הצוללת הרוסית כנראה ספגה נזקים.

רגע ההתנגשות כפי שתועדה במרכז המבצעים של האנייה הבריטית:

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות