מסממני הנורמליזציה: יריד סחר ירדני בדמשק

ערוץ "אל-ממלכה" דיווח כי ממשלת ירדן תפתח ביום שלישי הבא תערוכה למסחר ושירותים בגני התערוכה של דמשק, שתאורגן על ידי לשכת המסחר של ירדן ופדרציית לשכות המסחר הסורית.

אתמול, יום ראשון, דיווח הערוץ הירדני כי בתערוכה, שתימשך 3 ימים, ישתתפו חברות ירדניות הפועלות במגזרים שונים, בעיקר מסחר, סוכנויות, טכנולוגיית מידע ותקשורת, בנוסף להשתתפותם של מגזרים נוספים הפועלים בתחום האנרגיה, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, לוגיסטיקה, תיירות, תיירות רפואית, חקלאות, מכונות וציוד, אוניברסיטאות ובתי חולים.

ראש לשכת המסחר הירדני, נאאל קבריטי, אמר כי מגזר המסחר והשירותים הירדני "להוט לבנות צורה חדשה של יחסים כלכליים עם סוריה  לתועלת הדדית, והוסיף כי קיום התערוכה משקף את הרצון של מגזר המסחר והשירותים הירדני לפתח ולחזק את היחסים הכלכליים והמסחריים בין שתי המדינות, ולתמוך בפיתוחן בצורה מהירה בהתאם ליכולות העומדות לרשותן.

הוא הדגיש את הצורך לחזק את היחסים בין מוסדות המגזר הכלכלי, ולפעול להסרת המכשולים העומדים בפני הסחר בין ירדן לסוריה, וציין כי יש להתאמץ יותר להעלות את נפח חילופי הסחר לרמות העונות על השאיפות, מכיוון שחילופי סחר בין סוריה וירדן עדיין צנועות.

אל-קבריטי ציין כי חידוש הסחר בין ירדן לסוריה מייצג אינטרס משותף לכלכלות שתי המדינות, במיוחד מאחר שסוריה, על המעברים והנמלים שלה, מייצגת "עורק סחר חשוב לירדן, בין אם ליצוא, בין אם לייבוא. או מעבר, בדיוק כפי שירדן מהווה שער עבור מוצרים וסחורות סוריות העוברות בבטחה לשווקים של מדינות שכנות."

ב-29 בספטמבר הודיע משרד הפנים הירדני על  פתיחה מחדש של הגבולות היבשתיים בין ירדן-סוריה במעבר הגבול ג'אבר-נציב, לאחר פגישה בדרג שרים בין ירדן לסוריה.

שני הצדדים הסכימו על החשיבות של פיתוח חזון להעלאת רמת שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות, טיפול בכל הקשיים העומדים בפני תנועת חילופי הסחר והתחבורה, ודחיפה לחיזוק השותפות בתחומי האנרגיה, המים והחקלאות כך שישרת את האינטרסים של כל צד.

הנורמליזציה הואצה.. ירדן משיקה יריד סחר בדמשק

קרדיט: סוריה טי וי