תגובות של בהלה מצד ארדואן מדרדרות עוד יותר את הכלכלה הטורקית

כיצד הגיב ארדואן לאינפלציית השיא?
הנשיא הטורקי ארדואן הביע השבוע "צער" על האינפלציה שהגיעה ל-36% בשנה שעברה – האינפלציה הגבוהה ביותר מאז 2002. אגב זהו הנתון הרשמי כשלפי כלכלנים עצמאיים שיעור האינפלציה גבוה הרבה יותר. ארדואן טען השבוע שהאינפלציה היא בעיקר תוצאה של עליית מחירים בעולם וגם כתוצאה מנפילת שער הלירה.

כדי להמתיק במעט את הגלולה המרה הודיע הסולטאן על העלאת שכר למועסקי המגזר הממשלתי. כלכלנים מזהירים כי אם המדיניות של הממשלה לא תשתנה ולא תועלה הריבית, האינפלציה תגיע כבר בחודשים הקרובים ל-40% – 50%.

הלירה שאיבדה בשנה שעברה 44% שמרה השבוע על יציבות סביב 13 ל-1 דולר.

אך חוסר האמון בשווקים לצעדי השלטון הטורקי הביאו לעוד צעד (נואש) של הסולטאן…
הלירה הטורקית המשיכה להיחלש ונסחרת סביב 13.7 ל-1 דולר לאכזבתו הרבה של הנשיא הטורקי ארדואן. גורמים בסביבתו טוענים כי הוא כעוס על כך שתכנית ההגנה על הלירה שיצאה לדרך בשלהי השנה שעברה לא מצליחה לחזק את המטבע המקומי, כפי שהוא ציפה (היעד הוא שער חליפין של 9 לירות ל-1 דולר).

במסגרת היאוש הזה, הורו השלטונות לבנקים להדק את הפיקוח ולדווח על משקיעים שמבצעים רכישות גדולות של מט"ח. כמו כן הבנקים נדרשים להרתיע לקוחות מלהשתמש בשוק הספוט לסחר שקשור לגידור סיכונים מחשש לירידת שער החליפין וכל זאת עקב כישלון השלטונות לייצב את שער הלירה הטורקית.

Turkey's Economic Crisis: Could a Mafia Boss Take Down Erdogan? - TLDR News  - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות