רב מקהילת חב"ד בארה"ב, שנפצע בפיגוע אנטישמי, הורשע בעבירות מס וייכלא

שופטת בקליפורניה גזרה היום 14 חודשי מאסר על הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בפיגוע אנטישמי בבית הכנסת בעיר פוויי בפסח 2019, אחרי שהרשיעה אותו בעבירת מס ומרמה, וזאת על אף שהתביעה ביקשה להטיל עליו שמונה חודשי מאסר בית בשל שיתוף הפעולה בחקירה ובשל מנהיגות בפיגוע שבו לורי גילברט קיי נרצחה.

גולדשטיין הודה כי הוא הוביל מזימת מרמה במסגרתה הוא אסף תרומות גדולות עבור חב"ד בפוויי, אולם אז החזיר בחשאי 90 אחוז מהתרומה עם קבלה ובכך אפשר לתורמים לבקש ניכויי מס, בעוד שהוא השאיר לעצמו עשרה אחוזים מהתרומה. בשל הפרשה, החליטה תנועת חב"ד להדיח את גולדשטיין מניהול בית הכנסת וניתקה את קשריה עמו. רבים בקהילה הודו כי הפרשה עוררה משבר אמון, בצלו של הפיגוע הקשה.

"גררת אנשים רבים אתך למטה", אמרה השופטת סינתיה בשנט בפסיקתה היום, אחרי שגזרה עונשי מאסר על מעורבים נוספים בפרשה. "רבים מהאנשים האלה חשבו שהם מסייעים לחב"ד. אבל זה רק נועד לגרום לך להרוויח ואני לא יכולה להתעלם מזה". השופטת גם הורתה לגולדשטיין לשלם החזר של 2.8 מיליון דולר.

הפיגוע בבית הכנסת בפוויי התרחש ב-27 באפריל 2019, כאשר במקום התקיימה תפילה לסיום חג הפסח. המחבל הגזען, ג'ון ארנסט, פתח באש מרובה סער AR-15 אחרי שפרסם מניפסט שבו האשים כי היהודים מאיימים על עתיד הגזע האירופי. כתוצאה מהירי, נרצחה לורי גילברט קיי (60) ועוד שלושה נפצעו, בהם גולדשטיין שנפגע באצבעותיו. המתפללים הצליחו להדוף את ארנסט שנמלט מהבניין, וסוכן של משמר הגבול שעבד בתור מאבטח של בית הכנסת הצליח לפגוע במכונית שלו והוא נעצר. לפני שלושה חודשים נידון ארנסט למאסר עולם ללא אפשרות חנינה אחרי שהתביעה ויתרה על עונש מוות.

Stabbing at Chabad Headquarters Under Investigation - Chabad Lubavitch  World Headquarters

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות