מערך הכטב״מים של חזבאללה

ראשית, לאור דיסאינפורמציה רבה ברשת – הבהרה: חזבאללה מפעיל כיום מערך שבו עשרות בודדות של כטב״מים המחולקים לשני סוגים – כטב״מי איסוף וכטב״מי נפץ (כטב״מים מתאבדים).

כטב״מי האיסוף – בכדי לאסוף מודיעין על ישראל, מפעיל חזבאללה עשרות כטב״מי צילום (מעבר לרחפני הצילום הזולים שברשותו). כטב״מי האיסוף של חזבאללה נחשבים לישנים יותר – הם ממריאים ממסלולים יעודיים להמראה ונחיתה, בעיקר בבקאע שבצפון לבנון, הנחשבת למעוז חזבאללה.
אחד מהמסלולים המוכרים והמזוהים עם יחידת האיסוף של חזבאללה הוא המסלול בראס בעלבכ (נ.צ – 34.305615,36.351971). המסלול פעיל בעיקר בעבור אימונים של כטב״מי האיסוף, עבר השבחה בשיא מלחמת האזרחים בסוריה והיה פעיל מאוד בקרבות של כוחות רצ׳ואן ושותפיהם בסוריה.
כיום המסלול משמש בעיקר לאימונים ולמוכנות ללחימה נגד ישראל.

כטב״מי נפץ – הכטב״מים המתאבדים שברשות חזבאללה הם קטנים, חדישים יותר מכטב״מי האיסוף ומשוגרים ממסילה קטנה. חזבאללה מחזיק בעשרות בודדות של כטב״מים כאלו.
המטרה העיקרית שלהם היא תקיפת מערכות ההגנ״א הישראליות באזור הצפון בזמן לחימה עם ישראל. הכטב״ם טס, אם עפ"י תכנית מוגדרת מראש ואם ע"י הפעלה בזמן אמת, לעבר מערכות ההגנ"א ומתפוצץ ישירות עליהן. כך חזבאללה מתכנן לשבש את ההגנה על יישובי קו העימות ובסיסי צה״ל באזור מפני מטחי רקטות ופצמ״רים.
לאור צבירת הניסיון בשימוש ובהרכבת הכטב״מים, חזבאללה באמצעות יחידה 3800 ובשיתוף פעולה עם כוח קדס האיראני, החל להדריך את המילציות האיראניות השונות ברחבי המזרח התיכון בשימוש בכטב״מי נפץ – בעיקר בעיראק, בתימן ובלבנון.

בלבנון – בפאתי בריתאל שבבקאע, מעוז חזבאללה, מכשיר חזבאללה את פעילי המילציות האיראניות בעיראק בשימוש בכטב״מי נפץ איראנים שבסופו של דבר אמורים לפגוע ביעדים אמריקאים בעיראק.

בתימן – יחידה 3800 של חזבאללה בתימן מכשירה את החות׳ים בתימן, בשיתוף פעולה עם משה״מ, בשיגור כטב״מי נפץ לעבר מטרות סעודיות ברחבי סעודיה.
ההכשרה מתבצעת בעיקר בבסיס אלדלימי שבתוך שדה התעופה הבינלאומי בצנעא, שם משה״מ ויחידה 3800 מכשירים את החות׳ים בשיגור כטב״מי נפץ ממסלול וממסילה, ממש כמו כטב״מי קאצף-2 איראנים.

כתבות ראשיות Archives - עמוד 36 מתוך 285 - Nziv.net

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם