סעודיה מאמצת את הטקטיקה הישראלית: תוקפת שיירות נשק איראני בתימן

נראה כי סעודיה, ואחרי כל המדינות הערביות המשתתפות בקואליציה התומכת בממשלה הלגיטימית של תימן במלחמתם נגד המיליציה החות'ית הנאמנה לאיראן, החלו "להעתיק" את הטקטיקה הישראלית המופעלת נגד הנוכחות האיראנית בסוריה.

ישראל כבר תקפה מאות פעמים בסיסים איראנים ברחבי סוריה וכן שיירות נשק העושות את דרכן מטהרן לסוריה ולבנון דרך אדמת עיראק , בניסיון לצמצם את כוחם של האיראנים הפועלים על אדמת סוריה.

עכשיו הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה החלה במרדף אחרי כל שיירת נשק איראנית הנעה לעבר מחסני המיליציה החות'ית ברחבי תימן.

אמצעי תקשורת ערביים מדווחים כי הקואליציה הערבית בתימן, בראשות סעודיה, הודיעה הערב, יום ראשון, על תחילת תקיפות אוויריות המכוונות לסיכול העברת נשק בתימן, על מנת להשמידם ולמנוע את העברתם.

הקואליציה, לפי מה שדווח על ידי החשבון הרשמי של סוכנות העיתונות הסעודית "SPA" ב"טוויטר", הזהירה אזרחים שלא "להתאסף או להתקרב לבית הספר להגנה אווירית בצנעא".

הקואליציה הודיעה מוקדם יותר כי חיזבאללה הלבנוני היה מעורב בתקיפות נגד אזרחים בסעודיה ובתימן.

במהלך מסיבת עיתונאים הציג דובר כוחות הקואליציה, תת-אלוף טורקי אל-מליכי, ראיות למעורבותו של חיזבאללה בתימן, והאשים אותו במקרי המוות כתוצאה מפגיעה באזרחים בשתי המדינות.

בהקשר לראיות אלה, אל-מאלכי הראה קטע וידאו שלדבריו מציג "מומחה חיזבאללה נותן הנחיות למחבל אבו עלי אל-חכים", וציין כי הדבר מאשר את "כפיפות המיליציות למשמרות המהפכה ולמומחים של חיזבאללה". ."

בסרטון נראה גם – לפי אל-מליקי – מומחה מטעם חיזבאללה, כשהוא מחמש את אחד המל"טים.

קטע אחר הראה ציוד וכלי נשק של החות'ים, בעוד הלוגו של חיזבאללה מופיע בבירור על אחד מהם.

דובר הקואליציה הזהיר כי "פעילות הטרור של חיזבאללה התפשטה מחוץ ללבנון באזורי אפריקה, אירופה ואמריקה הלטינית", והדגישה כי "הכרחי שהקהילה הבינלאומית תגיב תגובה נחרצת נגד חיזבאללה".

אל-מאלכי ציין עוד כי החות'ים בתימן שיגרו 430 טילים בליסטיים ו-851 מל"טים חמושים לעבר ערב הסעודית מאז תחילת המלחמה.

הוא הוסיף כי 59 אזרחים סעודים נהרגו במהלך התקפות החות'ים על הממלכה, וציין כי החות'ים משתמשים בשדה התעופה בצנעא כדי לשגר טילים בליסטיים לעבר ערב הסעודית.

הוא הדגיש כי לקואליציה יש "מקורות מודיעיניים מהימנים במעגל המקורב להנהגה החות'ית", ויש לה "מידע אמין שגם עליו אנו מגנים".

אל-מליכי הוסיף, "ללא ספק הצלחנו לחדור (מודיעינית) ללב המיליציה החות'ית , ויש לנו הרבה פרטים, עדויות וסרטונים, שיוכרזו בבוא העת", וציין כי "קיימים חילוקי דעות בין הזרמים בתוך המיליציה החות'ית. "

תימן.. הקואליציה מתחילה בתקיפות אוויריות שמטרתן העברת נשק

קרדיט לתמונה: eremnews.com