ציר הרשע – היום שאחרי

פחות מ 48 שעות עברו מאז התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי(צה״ל),תקיפה שנבלעה ברובה תחת כותרות החשיפה והגילוי של ראש הממשלה בכל הקשור לפרויקט הגרעין האיראני ,ואעפ״כ דואג מי שדואג לרקוד על שתי שולחנות ולקיים את המאמר ״מזה ומזה אל תנח ידך״.
אירועי יום ראשון בלילה לא מנותקים מאירועי אמש.

תקיפת מאגרי הטילים בסוריה מעלות תהיות ושאלות לא קטנות כאלו שאמורות לשפוך אור על המהלך האיראני לאחר תקיפת בסיס T4 לפני מספר שבועות ,כאלו ששופכות אור על המודיעין הישראלי ועל שאר שחקני הסביבה מלבנון ועד טהרן.

"התקיפה-בה״א הידיעה"

תקיפת חיה״א בתחילת שבוע הוגדרה ע״פ דיווחים מקומיים ואזוריים כתקיפה הגדולה והמשמעותית ביותר של ישראל .

אם עד לפני מספר שבועות ובמשך שנים ישראל ״התרגלה״ לתקוף שיירות נשק/מחסנים/מאגרים זמניים שהיו מיועדים ישירות לחיזבאללה ,הרי שישראל מנתקת מגע מאיום תדיר ופונה לאיום הזמני-האיראני , מנטרת ומנטרלת את אופציית התגובה וההתבוססות האיראנית ומכה בראש הנחש.

התקיפה הישראלית של ראשון בלילה זוכה להכנס באופן כמעט פורמאלי לתיקייה חדשה ״ישראל Vs איראן״ כשישראל עושה וי נוסף בהתמודדות עם איראן על גבולות הגזרה המזרחית בעיתות חירום (הכנות לתגובה של תקיפת T4) ובעתות שגרה (בניית הכוח האיראני בסוריה).

״מודיעין מודיעין ו….מודיעין!״

תקיפת מאגרי הטילים בסוריה וחשיפת תרמית הגרעין האיראני קשורים במכנה משותף אחד וברור-מודיעין. תקיפת מאגרי הטילים התחילה והסתיימה במודיעין .
חשיפת תרמית הגרעין האיראני התחילה והסתיימה במודיעין כל פעולה והאמצעים שלה בים באוויר וגם ביבשה.

מאז התקיפה האחרונה של בסיס T4 נמצא כל המערך הצבאי של ישראל על הרגלים,
ישראל התכוננה במישור ההגנתי ובמישור ההתקפי ובעיקר זה המודיעיני שאמור לספק לישראל זמן זהב להערכות מתאימה בהתאם למה שזורם.

טיסות מודיעין ישראליות וזרות נצפו באמצעים נגישים לאזרחים מן השורה (שגרה באופן כללי) אך בתדירות חריגה ומעקבים ספציפיים על טיסות של מטוסי תובלה צבאיים שיצאו מטהרן מערבה היישר למרחבי סוריה השונים.

דיווחים של מעקבים אחר התנועות האוויריות והקרקעיות בקו איראן סוריה ע״י ארה״ב בכלל, ושל ישראל בפרט ,בשילוב כל האמצעים הצבאיים של ישראל ,הביא פרות משובחים לישראל כאלו שחשפו בבת אחת את התכנית הזדונית האיראנית כתגובה/ כאמצעים במקרה של התפתחות אזורית,אלו שהושמדו בפחות משעה בכמה אתרים.

״אין חדש תחת השמש״

סיקור התקיפה הישראלית על איראן בסוריה טרם הסתיים, ככל שיחלפו השעות, הימים ואולי מספר שבועות, יתגלו עוד פרטים באופן עצמאי אקראי או יזום של מי מהגורמים המעוניינים להמשיך ולחשוף את ערוותה של אירן ולחזק את כוח ההרתעה הישראלית שהגיעה לפרטי פרטים מאיסוף המודיעין עד סיום התקיפה עצמה.

״בעדה בעדה…״

תקיפת מאגרי הטילים האיראנית ותקיפת מספר הבסיסים בערב אחד מלמדת היטב שישראל לא עוצרת באדום לא בטווח של 40 ק"מ מגבולה וגם לא מעל 400 ק״מ ,ככלל הזרועה הארוכה של ישראל עושה את הבלתי אפשר לאפשרי. תקיפה בעומק סוריה תחת האף הסורי הרוסי והאיראני מלמדת על העליונות הישראלית שממציאה עצמה כל פעם מחדש בהתאם לאתגרים העומדים מולה.

״מה שהיה הוא שיהיה״

התקיפה הישראלית שלשום מעידה כאלף עדים על יכולות צה״ל על כל זרועותיו, אלו הגלויות  ואלו שפועלות בחשאיות מתחת לרדאר ומותירות את המותקפים מבולבלים יותר משניתן לדמיין.

האלמנטים הרבים של התקיפה מורכבים מאוד , דיווחים ערביים לצד כתבות של פרשנים אזוריים מנסים את מזלם בתאוריות שונות החל מהכלים שהשתתפו בתקיפה סוג החימוש שהוטל ואף נתיב הטיסה,כל אלו לוט בערפל אל מול המציאות הכואבת ש-ישראל השיגה את מטרתה !

חשוב לומר :התקיפה המיוחסת לישראל סתמה את פיות ציר הרשע ,זה שמהר להתרברב מיד אחר הפלת מטוס הקרב שתם עידן החופש של חיל האוויר הישראלי… היל״ת.

 

״היום שאחרי״

דיווחים וכתבות בעיתונים ערביים ומערביים מספרים על מערך של כ- 200 טק״ק שהושמדו ואף הייתה דעה שכל אלו היו כבר מכוונים לעומק ישראל בתגובה לתקיפה הקודמת ב- T4 בה נהרגו חיילים איראנים.

הדיווח כשלעצמו מעיד על כמה נקודות חשובות:

ראשית -המרחק. הצבא האיראני הרחיק עוד יותר את האמל״ח שהביא מאירן לעומק השטח הסורי,על מנת להקשות את פגיעה בו אם יאחסנו בצפון סוריה.

שנית-מערך הטק״ק שנפרס בסוריה מלמד על הרצון של איראן לא לערב את חיזבאללה בעניינים שבינה לישראל ולהתמודד עם ישראל לבד.

לדעתי,ולדעתי בלבד,הדיווח בחלקו שגוי,הטילים אכן הגיעו מאיראן לסוריה בימים שלאחר התקיפה ב T4 ,אם לא כולם אז רובם!,הטילים לא נפרסו בעמדות/פלטפורמות שיגור. מהלך שכזה היה מקבל תפנית אגרסיבית מצד ישראל עוד במשלוח הראשון שנמצא תחת מעקב המודיעין הישראלי,בישראל חיכו בסבלנות.                          וישראל, לכאורה,תקפה את הטילים באחסון מלא עד האחרון שבהם. ישראל תקפה גם מערכות הגנ״א שהגיעו יחד עם הטילים בכדי לשמר את הבסיס מפני תקיפה אפשרית, מערכות שאין בקרבת הבסיס בימי שגרה.

בסופו של יום איראן תכננה, בדרך כזאת או אחרת, לייצר תגובה משטח סוריה ,מעומק שטח סוריה,כזאת שלא תסבך את חיזבאללה עם ישראל, כזאת שלכאורה תתפתח באופן יזום או נגרר על ידי איראן בה תוכל לשגר טילים לעבר מטרות ישראליות.

הדיווח על השמדת מערך טק״ק ששונע מאיראן לסוריה מסביר ומאשש היטב את הדיווחים שלאחר התקיפה ב T4 לפיהם מערך ההגנה האווירית של חיה״א פרס מספר סוללות ברחבי הארץ,כאלו שאמורים לתת מענה האיום האיראני שנגדע לשמחתנו בפחות משעה.

קרדיט:8200 עיתונאי רוטר לשעבר

כתיבת תגובה