אי אפשר לבטוח בארה"ב כי הם נסוגים מאמנות בינלאומיות שלא מעניינות אותן

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר היום כי לארצו יש זכות להגיב באופן "צבאי-טכני" אם ברית נאט"ו תכניס אמצעי לחימה לאוקראינה ותנקוט "בצעדים בלתי ידידותיים". "תגבור הכוחות הצבאיים של ארה"ב ושל נאט"ו ליד הגבולות שלנו, כמו גם קיומם של תרגילים צבאיים נרחבים, מעוררים חשש רציני", אמר בנאום בפני סגל הפיקוד הצבאי המורחב לסיכום שנת הפעילות.

פוטין ציין כי ארצו "מוטרדת במיוחד" מההצבה של רכיבים של מערכת ההגנה האמריקאית נגד טילים ברומניה ובפולין, והזהיר כי אם המשגרים יגיעו לאוקראינה, זמן הטיסה של הטילים לכיוון רוסיה יצומצם לשבע עד עשר דקות, ואף לחמש דקות אם יוצבו טילים על קוליים. "במקרה שההתנהלות התוקפנית מצד עמיתינו במערב תימשך, אנחנו ננקוט בצעדי תגובה צבאיים-טכניים, ונגיב בקשיחות לצעדים בלתי ידידותיים", הצהיר. "אני רוצה להדגיש, יש לנו כל זכות לעשות את זה, יש לנו כל זכות לנקוט בפעולות שנועדו להבטיח את הביטחון של רוסיה ואת ריבונותה".

פוטין לא פירט מהם הצעדים, אולם אתמול לא פסל דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, את האפשרות שרוסיה תציב כלי נשק גרעיניים בבלארוס אם נאט"ו תקרב אמצעי לחימה לגבול הרוסי. "יש מספר אפשרויות שזמינות עבורנו", אמר.

הנשיא הרוסי גם התייחס למסמכים שארצו הגישה לארה"ב על מנת לקבל ערבויות ביטחוניות להרגעת המצב, אך לא הסתיר שהוא סקפטי לגבי כל הסכמה אמריקאית, אפילו אם יינתנו ערבויות מעוגנות בחוק. "אי אפשר לבטוח בארה"ב כי הם נסוגים בקלות מכל האמנות הבינלאומיות שכבר לא מעניינות אותן", האשים.

במהלך דבריו, גם ניסה פוטין להסביר מדוע ארה"ב ונאט"ו המשיכו להתרחב לעבר גבולותיה של רוסיה על אף שהיחסים הטובים ששררו בין הצדדים אחרי קריסת ברה"מ, כולל נוכחות של מומחים אמריקאים על אדמת רוסיה. "אני חושב שזו האופוריה שלהם מהניצחון במלחמה הקרה", אמר. "מה שקורה עכשיו זו אשמתם. כעת אנחנו במצב שבו אנחנו נאלצים לקבל החלטה. אנחנו לא יכולים לאפשר למצב הנוכחי להימשך".

Russia VS United States (USA) - Who Would Win - Military Comparison 2019 -  YouTube

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות