פרויקט סעד לייצור רק"ק של חמאס לבנון

מערך הייצור של חמאס בלבנון אחראי לייצור רקטות לטווח קצר מדגמים 107 ו122 מ"מ ולבניית כטב"מים, בנוסף לתמיכה הטכנית שלו והסיוע ברכש למקבילו ברצועת עזה המשתקם בימים אלו ולעזרה שלו לחמאס בגדה המערבית.
מערך הייצור נוטל על עצמו את המשימות הבאות: ייצור אמצעי לחימה לשימוש חמאס בלבנון ובסוריה, ביצוע מחקר ופיתוח אמצעי לחימה ומתן תמיכה טכנית למערכי הייצור של חמאס בגדה המערבית וברצועת עזה.

במסגרת פעילותו של המערך פותח ע״י יחידת ח׳אלד עלי בשנים האחרונות פרויקט סעד – פרויקט סודי לייצור רקטות לטווח קצר על אדמת לבנון.

האנשים הקשורים לפרויקט מחויבים לעסוק במכניקה ובכימיה, כולם עובדים תחת כיסוי אזרחי וסיווג, כלל הציוד הנדרש לייצור הרקטות מוסתר במתקנים אזרחיים (דירות, עסקים וכו׳) ובמחסנים בלב האוכלוסייה הלבנונית, זאת בדומה לדרך הפעולה של חזבאללה כפי שנחשפה ע"י צה"ל בעבר.
הפרויקט מנוהל ע״י יחידת ח׳אלד עלי בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור אלג'מאעה אלאסלאמיה (האוניברסיטה האסלאמית) המפעיל גם הוא שלוחה בלבנון.

לפניכם רשימת בכירי הפרויקט שרובו מתנהל באזור העיר צידון בלבנון:

ראש פרויקט סעד הוא מחמד עלי מצטפא חג׳אזי – חג׳זאי המוכר בכינוי כמאל הוא בן 37, מחמד אחראי גם על המחלקה הכימית של הפרויקט.
עפ״י דיווחים זרים, הוא השתתף במספר ניסוי ירי רקטי שבוצעו בידי יחידת ח׳אלד עלי, לאחר שפרויקט סעד ייצר את אותן הרקטות.

• חמזה מצטפא חג׳זאי – חמזה, בן 34 המוכר בכינוי מאג׳ד, הוא אחיו של מחמד עלי, ראש פרויקט סעד.
חמזה אחראי על המחלקה המכנית של פרויקט סעד – המחלקה האחראית על ייצור הרקטות באמצעות אתרי ייצור אמל״ח שבבעלות יחידת ח׳אלד עלי.

• מחמד מחמוד מלכ – מלכ, בן 34 המוכר בכינוי נביל, הוא קצין לוגיסטיקה ראשי בפרויקט סעד, מלכ מתגורר בשכונת אלבראד בצידון.

• מחי א-דין עלי שמאס א-דין – מחי, בן 30 המוכר בכינוי זאהר, הוא ראש תחום שינוע האמל״ח בפרויקט סעד.

• אחמד אלבאבא – אחמד, בן 28 המוכר בכינוי סאמר, סיפק בעבר תמיכה לוגיסטית לפרויקט סעד וכיום הוא מכשיר פעילים למחלקה המכנית של הפרויקט.

• מחמד עפיף אלג׳וידי – מחמד, בן 36 המוכר בכינוי ג׳ואד, שימש בעבר כאחראי האבטחה של הפרויקט וכיום משמש כפעיל לוגיסטי.

• סעד אדריס – סעד הוא בעל חנות ממתקים בצידון ששמשה כמחסה לפעילות פרויקט סעד לייצור ולאחסון של רקטות.

בנוסף, בפרויקט משתתפים פעילים ומהנדסים ששמם נחשף לאחר מציאת מסמכים בידי ארגון ביון שנלחם בחמאס, שמותיהם הם: עלי מחמד נג׳ם, מחמד אלזיבאוי, חסן עמורה, ח׳אלד עמר אלימן, בשיר מלכ ואבראהים מחמד קבלאוי.

Hamas condemns Israeli attacks on Lebanon

קרדיט: עולם החדשות בטלגרם   קרדיט לתמונות: אנאדולו