סנטור מארה"ב באיומים שעלולים להיגרר למלחמת עולם שלישית במקרה הטוב

רוג'ר ויקר, סנאטור בארצות הברית, חבר בוועדת השירותים המזוינים והגרעין של הסנאט (R-MS) , אמר לרשת פוקס האמריקאית : "אם יפרצו קרבות בין רוסיה לאוקראינה או כל פעולה צבאית מצב שיכול לגרור אותנו לכך שאנו נשלח את הספינות שלנו לים השחור ונדאג להרוס את היכולת הצבאית הרוסית.יחד עם זאת, ארה"ב לא תמנע לשלוח חיילים אמריקאים שילחמו על הקרקע עם כוחות רוסים .

אני רוצה להדגיש, יתרה מכך אין ארה"ב לא תגביל את עצמה רק בשימוש עם נשק קונבנציונלי. אנחנו לא שוללים שימוש ראשוני בפעולה גרעינית" .

בתוך כך מדווחים משקיפים ממדינות זרות כי בגבול אוקראינה מתוכננת פלישה צבאית של קרוב ל-200,000 חיילים רוסים שנמצאים כיום לאורך הגבול הרוסי-אוקראיני.

סוכנויות ביון מערביות בריטיות, אמריקאיות ואחרות מתדרכים מומחי צבא וביטחון אוקראינים כיצד להתמודד בפני מתקפה רוסית העלולה להתרחש בקרוב באוקראינה , על פי מספר דיווחים בתקשורת. ה"ניו יורק טיימס" דיווח ביום שני כי יחידות לוחמת סייבר מארצות הברית ומבריטניה נשלחו לאוקראינה. המשימה שלהם היא ככל הנראה לסייע לרפובליקה הסובייטית לשעבר להתמודד עם התקפות סייבר בקנה מידה גדול ממוסקבה .

העיתון הבריטי " דיילי מירור" דיווח אתמול( יום שני ) כי סוכנויות הביון האמריקאיות פועלות באוקראינה בחשאי לחמש ולאמן חיילים אוקראינים ומכינים אותם להילחם במלחמת גרילה נגד כוחות רוסים במהלך הפלישה . בעיתון נכתב כי התקיימו פגישות לדיון בתוכניות הללו בין גורמים מסוכנות הביון המרכזית וסוכנות הביון הביטחונית. המטרה של מאמץ כזה נועד להמחיש את תמיכתה של ארה"ב באוקראינה.

פריסה רוסית ליד אוקראינה:

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב