החמאס חושף מסמך מדיני תוך ביקורת על מצרים

בכיר בחמאס לעיתון אלאח'באר הלבנוני – הארגון הגיש לאחרונה מסמך מדיני ובו עמדתו בסוגיות השונות, עליו נדון בביקורנו הקרוב במצרים.

משלחת מטעם חמאס תצא בקרוב לקהיר לסבב שיחות חדש עם המתווכים המצרים – כך אומר היום בכיר בארגון לאלאח'באר הלבנוני.
לפי הבכיר, מטרתן העיקרית של השיחות תהיה הצגה ודיון על עמדותיו השונות של חמאס ביחס לתיקים השונים, לפי הפירוט הבא:

המשא ומתן להסדרה עם ישראל:

*חמאס לא יחתור בשום שלב לשלום עם ישראל – הארגון ישתמש בכל כליו, לרבות בדרך הצבאית (הטרור), על מנת להקים מדינה בריבונות מלאה על קווי 67, ללא הכרה במדינה ציונית.

סוגיית השבויים והנעדרים:

*חמאס לא יפסיק את מאמציו לחטוף חיילים נוספים בצבא הישראלי, כל עוד ישראל מחזיקה באסירים מטעמה בבתי הכלא.

*הארגון לא יסכים בשום אופן לעסקה שתכלול החזרת השבויים הישראלים בתמורה לשיקום הרצועה, אלא רק לעסקת חילופין שתבסס על שני שלבים: א. שחרור אסירים זקנים, נשים, ילדים וחולים בתמורה למידע על גורל השבויים הישראלים. ב. שחרור מאות אסירים ביטחוניים בתמורה להשבתם לישראל. (ההצעה ניתנת לשינוי)

סוגיית הפיוס עם הרשות הפלסטינית:

* חמאס יחתור לקיום בחירות מקיפות בכל המוסדות, החל מהמועצה הלאומית הפלסטינית, ועד למועצה המחוקקת ומוסד הנשיאות.

*לאחר שיסתיימו הבחירות, יקיים חמאס שיחות עם בכירי הרשות הפלסטינית על מנת להגיע הסכמה בנושאים רגישים, כמו סוגיית ירושלים, והתערבות ישראלית בזירה הפלסטינית בכלל.

יחסי החוץ של הארגון:

*חמאס יחתור ליצירת קשר עם מדינות האזור השונות, מלבד ישראל, כל עוד זה לא בא בחשבון על יחסיו עם מדינה אחרת.

*חמאס מודה לידידיו המצרים על יחסים מופלאים, אסטרטגים והיסטוריים. הארגון מבטיח שלא להתערב בכל הנוגע לעניינים המצרים הפנימיים.

קרדיט : ערוץ הטלגרם המוח'אבראת

בחמאס מנסים להפעיל לחץ על המצרים דרך התקשורת בעקבות אי התקדמות בהקלות כפי שבחמאס היו רוצים.

בשעות האחרונות בחמאס דואגים להפיץ דרך ערוצי התקשורת המוכרים מסרים מאיימים בהסלמה בטענה כי המצרים הם האשמים בדבר.
הערב מסרו מקורות עלומים בחמאס לערוץ אלמיאדין הלבנוני כי המצרים טרם הגיבו למסמך המדיני שחמאס הגישה להם רק השבוע.

בעקבות כך בחמאס מאשימים את המצרים בהתמהמהות מכוונת בביצוע מחוייבותיהם כלפי רצועת עזה ובקידום תהליך שיקום הרצועה, זאת ללא סיבה, כלשון חמאס.
כנגזר מכך, החמאס והפלגים נתנו דד-ליין עד לסוף השנה הנוכחית ובנוסף לכך הם מאיימים להתחיל בצעדי הסלמה הדרגתיים ע"מ ללחוץ על ישראל להאיץ את תהליך שיקום הרצועה כבר בשבוע הקרוב.
מקורות יודעי דבר רמזו כי בלוני התבערה צפויים לחזור.

בנוסף נחשף באלמיאדין כי בסוף חודש נובמבר, משלחת רמת דרג של חמאס הייתה אמורה לצאת לקהיר אך בסופו של דבר המצרים סירבו לאשר את יציאתם.
זו גם הסיבה לפרסום באלג'זירה.

.מטרת הפרסום היא לגרום לישראל ללחוץ על המצרים שיניעו יותר את תהליך ההסדרה. בחמאס מרגישים שקצת שכחו אותם חצי שנה לאחר שומר החומות והם מנסים לחזור לכותרות.

**בנוסף, כחלק מהלחץ התקשורתי – דבר דומה פורסם באלג'זירה. שם בחמאס התלוננו גם על כך שמצרים מונעת מאלפי אזרחים עזתים לנסוע אל מחוץ לרצועת עזה ללא סיבה ואף מפריעה לשבים לרצועה.

בהמשך לביקורת התקשורתית של חמאס וגא"פ על המצרים, היום פורסמה באלערבי אלג'דיד, היוצא לאור בלונדון, כתבת נגד בה המצרים מביעים תרעומת על הביקורת של חמאס וגא"פ, ובנוסף יוצאים בהצהרה חריגה בנוגע למנגנון הפיקוח במעבר רפיח.

עפ"י המקור המצוטט בכתבה, המצרים נקטו במקסימום ההקלות שהם יכולים לנקוט בכל הנוגע לתנועת אזרחים בין רצועת עזה למצרים ובמעבר רפיח בפרט.
זאת במגבלות ההסכמים הבינלאומיים שהתקבלו בעקבות כך שהרש"פ כבר אינה נוכחת במעבר וחמאס שולטת בו באופן כמעט מלא.

המצרים הטיחו ביקורת בבכירי החמאס והגא"פ בטענה שהם אינם מבינים שישנם הסכמים שנחתמו בין ישראל למצרים המסדירים כל תנועה המתרחשת בסיני, כולל התנועה במעבר רפיח, וכי מדובר בהסכמים שלא ניתן לעקוף.

***הכוונה היא להסכמים שנחתמו בפגישה בין גורמים ישראלים ומצרים בתחילת חודש נובמבר השנה. ההסכמים כוללים תיקון להסכם המסדיר את נוכחותם של כוחות משמר באזור רפיח לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור זה, כך עפ"י דו"צ.

לא מן הנמנע כי סירוב אישור יציאתם של משלחת רמת דרג של חמאס למצרים הינו פרי הסכמים אלה.

New convictions bring Egypt and Hamas closer

קרדיט: ערוץ הטלגרם – האיש החושב  קרדיט לתמונה: https://unitedworldint.com/