מי פנוי בקסטל? פוטין מספר חוויות מתקופת היותו נהג מונית

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, סיפר כי הוא נאלץ לעבוד בתור נהג מונית בשנות התשעים כדי להרוויח כסף וציין כי קריסתה של ברה"מ לפני שלושים שנה בדיוק הייתה "טרגדיה" עבור מרבית התושבים.

סוכנות הידיעות ריה נובוסטי הציגה היום קטעים מריאיון שהעניק פוטין לסרט התיעודי "רוסיה. היסטוריה נוכחית" ששודר הערב בערוץ רוסיה 1 ואשר מציג את התקופה של התמוטטות ברה"מ בסוף שנות ה-80 והקשיים שעמם התמודדה רוסיה בשנות התשעים ועד המציאות הנוכחית.

פוטין, שכבר קרא בעבר להתמוטטות ברה"מ "האסון הגיאופוליטי הגדול ביותר של המאה", לא הסתיר בריאיון כי האירוע עדיין כואב לו וכינה אותו "טרגדיה". "אחרי הכל, מה היא הקריסה של ברה"מ? זו הקריסה של רוסיה ההיסטורית שנקראה ברה"מ", אמר.

הנשיא, שעבד בקג"ב והיה מוצב בגרמניה המזרחית עד נפילת מסך הברזל, שב לארצו ומונה ליועצו של ראש עיריית סנט פטרבורג, אנטולי שובצ'ק, ולאחר מכן מונה לסגן ראש העיר ולראש הוועדה ליחסי חוץ כלכליים.

בריאיון, הודה פוטין כי היה צריך לעבוד גם בתור נהג מונית בשנות התשעים כדי להשלים הכנסה. "לפעמים הייתי צריך להרוויח עוד כסף. אני מתכוון בתור נהג פרטי", אמר. "זה לא נעים לדבר על זה, אם להיות כנה, אבל למרבה הצער זה היה המצב". כאשר נשאל אם הוא השתמש במכונית הוולגה שהביא מגרמניה, השיב הנשיא: "כמובן, לא הייתה לי מכונית אחרת".

בהתייחסו למצב הכלכלי הקשה של רוסיה בשנים הראשונות שאחרי נפילת הקומוניזם, הוא ציין כי המדינה "לא הייתה מסוגלת לפתור את הבעיות הכלכליות והחברתיות שלה ללא סיוע פיננסי מבחוץ", אולם בשנות האלפיים, תחת כהונתו, המצב השתפר. "שילמנו את החובות לכולם, אבל לא כולם מילאו את ההתחייבות שלהם ולהעביר את הנכסים הזרים שלהם אלינו. לדוגמה, אוקראינה לא עשתה את זה", האשים.

כיום, הצהיר פוטין, רוסיה כבר נמצאת במקום טוב יותר והיא מובילה בתחום הפיתוח של כלי נשק מתקדמים, כולל כלי נשק על קוליים. "אנחנו שומרים על שוויון יחסי עם ארה"ב בתחום יכולות השיגור ומספר ראשי הקרב", אמר. "אבל בפיתוחים המבטיחים שלנו, אנחנו המובילים ללא ספק. הכנסנו מערכות חדשות. אני יכול לומר בביטחון שהיום אנחנו מספר אחת בעולם".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי       קרדיט לתמונה: Kremlin.ru