ניסיון הפיכה כושל נגד ג'ו ביידן נחשף על ידי מסמך "פאוור פוינט" שהודלף

עיתון בריטי חשף מסמך מודלף שדיבר על תכנית ונהלים שמטרתם להפיל את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן .

מסמך שדלף על ניסיון הפיכה באמריקה

העיתון הבריטי "האינדיפנדנט" דיווח כי מסמך "פאוור פוינט" שדלף חשף כיצד ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ניסה לסכל את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, ולהכריז על מצב חירום וחזרתו של טראמפ לנשיאות .

העיתון ציין שייתכן שהמסמך זהה לזה שמרק מדוז מסר לוועדת בית הנבחרים שחקרה את המהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021.

המסמך נקרא "הונאה בבחירות, התערבות זרה והאפשרויות של 6 בינואר". התאריך בעמוד השער היה 5 בינואר, יום לפני המהומות.

במסמך נכתב כי "הסינים שולטים במערכת הבחירות בארה"ב באופן שיטתי, שהדבר מהווה סיכון לביטחון הלאומי, שפרצו למכונות הצבעה אלקטרוניות, ושלא ניתן לסמוך עליהן שיספקו ספירת קולות מדויקת".

המסמך מציע צעדים כמו יידוע חברי קונגרס על "התערבות זרה", הכרזת "מצב חירום ביטחוני", והכרזה כי "הצבעה אלקטרונית בכל המדינות אינה ראויה".

שלוש אפשרויות מול סגן הנשיא

על פי התוכנית, לסגנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מייק פנס, יינתנו שלוש אפשרויות לטפל בנושא, שהן התקנת רשימות הבוחרים של טראמפ על רקע התנגדויות הדמוקרטים במדינות הגדולות, דחיית רשימות הבוחרים של ביידן, או לדחות את אשרור ניצחונו של ביידן כדי לבחון ולמיין רק פתקים חוקיים.

כמה פקידים שראו את המסמך אישרו כי מדובר במזימת הפיכה שמטרתה להאריך את כהונתו של טראמפ ולבטל את תוצאות ההצבעה שאישרה את ניצחונו של ביידן.

העיתון הבריטי מציין כי לא ידוע עדיין מי כתב את המסמך הזה, "אך רבים מהצעדים המומלצים במסמך תואמים רעיונות שהעלו בעלי ברית חשובים של הנשיא לשעבר טראמפ, כולל סידני פאוול ורודי ג'וליאני, בתקווה להשאיר אותו בבית הלבן לקדנציה שנייה בניגוד לרצונם של הבוחרים האמריקאים".

ראוי לציין כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התמודד עם האשמות בניסיון לעורר מהומות כדי להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב בתחילת השנה.

ניסיון הפיכה כושל נגד ג'ו ביידן נחשף על ידי מסמך Power Point שדלף