482 ימים רצופים ב-NEOM.. למה מלך סעודיה נשאר בארמון המדברי שלו?

482 ימים רצופים חלפו מאז הגיע המלך סלמאן בן עבדולעזיז אל סעוד לארמונו בעיר המדברית "נאום" בצפון מערב הממלכה, מה שמעלה חששות לגבי מצב בריאותו, כך מדווח העיתון Business Insider .

סלמאן, בן 85, הפך למלך ב-2015 לאחר מותו של אחיו למחצה, המלך עבדאללה, ושמועות על מצב בריאותו הלקוי רודפות אותו מאז. 

מקורב אומר, תוך שהוא מצטט "מספר מומחים", כי הוא (המלך סלמאן) סובל מתסמינים טרום דמנציה, בעוד שמצב בריאותו האמיתי הוא סוד שמור היטב. 

ב-2015, עורכי דין של חצר המלוכה הסעודית אמרו לוושינגטון פוסט כי המלך "בוודאי אינו סובל מדמנציה או כל סוג אחר של מוגבלות נפשית" וזאת בתגובה למה  שהעיתון טען.

חודש לאחר שעבר ניתוח קל בכיס המרה, ביולי 2020, סוכנות העיתונות הסעודית הרשמית (SPA) דיווחה ב-12 באוגוסט 2020 כי המלך סלמאן הגיע ל-NEOM, אזור שפותח לאחרונה בים האדום, "שם הוא יבלה זמן למנוחה והתאוששות" . 

באותו זמן, ערב הסעודית בדיוק חוותה את שיא ההתפשטות של COVID-19 בתחומה. המלך סלמאן נמצא ב-NEOM מאז, מנהל את ישיבות הקבינט באמצעות שיחות ועידה בוידאו.

הפגישה האחרונה מביניהם התקיימה ביום שלישי ועסקה בתוצאות ביקורו של נשיא צרפת בממלכה, בהתפתחויות בהתמודדות עם מגפת הקורונה ובטילי החות'ים שכוונו לאחרונה לסעודיה. 

"הוא ב-NEOM כי זה בעצם בטוח יותר, כי זה מגביל את הגישה. הם מאוד להוטים שהוא ימשיך בחייו", אומר ברנרד הייקל, מומחה מוביל לפוליטיקה סעודית באוניברסיטת פרינסטון, לאתר "אינסיידר".

למרות ה"בידוד" של המלך סלמאן, כפי שמתאר זאת "אינסיידר", הוא מקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שניתן לקנות. הוא בהשגחה של יותר מתריסר מומחים רפואיים ממרפאת קליבלנד, אמר לעיתון אדם שמכיר את הנושא. 

בית החולים, ספק רפואי מוביל בארה"ב, טיפל ברבים מהאליטה העולמית מאז שנות ה-80, כולל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ורבים מבני משפחת המלוכה הסעודית.

הייקל אמר כי ההשערות שהמלך סלמאן עלול למות בקרוב גוברות שוב, והוסיף: "תמיד יש שמועות בסוף השנה".

ולקורא מהשורה לא נותר אלא לתהות האם בוצעה הפיכת חצר "רכה" בסעודיה והחלק הגלוי שלה הוא רק עצם שהייתו של המלך הסעודי בבידוד מלא למניעת סיכול חילופי הדורות בשלטון ?

بالصور.. استنساخ قصر طنجة في نيوم السعودية من أجل الملك سلمان - طنجة7

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות