ארה"ב: פרטים על "התפיסה הגדולה ביותר" של משלוחי נשק ונפט איראניים

שלשום חשף ​​משרד המשפטים האמריקני פרטים על תפיסת נשק איראני, שכלל 171 טילי נ"ט, שמונה טילי קרקע-אוויר, וכן כמעט 1.1 מיליון חביות של מוצרי נפט איראניים.

חיל הים האמריקני החרים את הנשק הזה משתי ספינות בים הערבי, תוך כדי פעולות בטחון שוטף ימיות שגרתיות, והוברר כי כלי נשק אלו נשלחו ממשמרות המהפכה האיראנים לחות'ים בתימן, כך לפי הודעת המשרד. .

חיל הים גם החרים מוצרי נפט איראניים מארבע מכליות עם דגל זר בים הערבי ובסביבתו, שהיו בדרכן לוונצואלה. זה ייצג את "התפיסה הגדולה ביותר אי פעם" של משלוחי דלק ונשק מאיראן, כך לפי המשרד.

ארצות הברית אמרה שהיא מכרה את מוצרי הנפט שהוחרמו על פי צו בית משפט. ההכנסות, בהיקף של כ-27 מיליון דולר, הופנו ל"קרן נפגעי הטרור" בארצות הברית.

הפיקוד המרכזי של הצי האמריקני (NAVCENT) הצהיר כי הנשק הוחרם משתי ספינות ללא דגל בים הערבי, ב-25 בנובמבר 2019 וב-9 בפברואר 2020.

כלי הנשק כללו 171 טילים מונחים נגד טנקים, שמונה טילי קרקע-אוויר, רכיבי טילי שיוט יבשתיים, רכיבי טילי שיוט נגד ספינות, ציוד אופטי תרמי ורכיבי טילים ומזל"טים נוספים.

שלושה טילי קרקע-אוויר מסוג "סוג 358" הוחרמו

שלושה טילי קרקע-אוויר מסוג "358" הוחרמו

"התנהלותה של ארה"ב בשני המקרים הללו הנחילה מכה קשה לממשלת איראן ולרשתות הפשע הנתמכות על ידי משמרות המהפכה", אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן מהמחלקה לביטחון לאומי.

"משרד המשפטים ימשיך להשתמש בכל הכלים הזמינים כדי להילחם באיומים שמציבים ארגוני הטרור וכל אלו המבקשים לפגוע בארה"ב ובבעלות בריתה", הוסיף אולסן.

באותו ענין, אמר התובע האמריקני בוושינגטון הבירה, מתיו גריבס, "שני המקרים האלה מראים שלא רק שאנחנו יכולים לשבש את יכולתם של משמרות המהפכה לממן את פעולותיהם באמצעות מכירת נפט, אלא אנחנו יכולים גם לסכל את יכולתם להשתמש בהכנסות ממכירות אלה כדי לחמש את שלוחי הטרור שלה ולייצא טרור אל מחוץ למדינתם".

"המאמצים המשולבים של ה-FBI ושותפינו בתפיסת טילים ויותר ממיליון חביות נפט ממחיש את המחויבות שלנו למאבק בארגוני טרור זרים ולאכיפת הסנקציות האמריקאיות", אמר עוזר מנהל ה-FBI, אלן קוהלר, מאגף הביון הנגדי של ה-FBI.

أسلحة إيرانية مصادرة من البحرية الأميركية

קרדיט לתמונות: משרד המשפטים האמריקאי

מומחים העירו בנושא האמל"ח שנתפס:

*- "הטיל 358 הוא טיל מאוד מסוכן . שילוב של הטיל המקורי  – אוויר-אוויר ומנוע הולנדי של מזל"טים – סוג של מוקש צד מעופף."

*- "שוב חוזר הניגון – 358 אינו טק"א, ולא משנה כמה פעמים ייכתב כך, אפילו בדו"ח של CENTCOM. מדובר בחימוש משוטט תת קולי. זה חימוש מטריד מאוד, במיוחד בהימצאותו בצמידות לגבולותינו".

*- הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט בתגובה להערה מעל:  "החימוש מטריד בגלל פוטנציאל האיום על מטוסים (ישראלים בזירות העניין) אבל לא מעבר".