המשטר הסורי עוצר מפקד מיליציה של דיוויזיה 4 באשמת סחר בסמים. הערכה

כוחות הביטחון של המשטר הסורי עצרו מפקד של אחת המיליציות המקומיות המזוהות עם דיוויזיה 4, במועדמיה אלשאם באזור הכפרי של דמשק.

מרשת "קול הבירה" נמסר כי סיורים של אנשי אגף המודיעין הצבאי ואחרים מהמשטרה הצבאית עצרו לפני מספר ימים את מפקד אחת המיליציות המזוהות עם דיביזיה 4 , "מוחמד אל חמשרי". יחד עם מספר מחבריו, במהלך הפשיטה שלהם על כמה בתים בעיר אלמע'דמיה – المغضمية.

רשת החדשות ציינה כי המעצר בא על רקע האשמת אל חמשרי וגורמיו בסחר בחשיש ובסמים ופועל להפצתם בתוך העיר.

הרשת אישרה כי אל חמשרי הואשם בעבר בניצול נשים כאמצעי למשיכת לקוחות באמצעות המדיה החברתית, מה שמעיד כי הוא העסיק מספר נשים וקישר אותן עם לקוחות תוך הבאתן לעיר.

ראוי לציין כי אל חמשרי הינו מפקד מיליציה מקומית המזוהה עם דיוויזיה 4 בעיר מועדמיאת א-שאם – معضمية الشام, והשתתף במספר רב של מבצעים צבאיים  לצד כוחות המשטר נגד פלגי האופוזיציה, שהאחרון שבהם השתתפות במצור על העיר דרעא שבדרום סוריה, במהלך החודשים האחרונים.

الخنادق - الفرقة الرابعة: جاهزة للحسم في درعا

הערכה ברקע הידיעה: מפקדה הראשי של דיביזיה 4 הוא האלוף מאהר אלאסד , אחיו של הנשיא , מה שמקנה לכל פעילות הדיביזיה חסינות מפני מעצרים והעמדות לדין.

כבר תקופה ארוכה , עקב קשיים של ממשלת סוריה לממן את אחזקת צבאה בכלל ואת כוחות דיביזיה 4 בפרט , החלו אנשי הדיביזיה לשלוח יד במכירות סמים וסחר ברכוש גנוב שהוצא מתוך בתי אזרחים שנמלטו מבתיהם בעקבות מלחמת האזרחים המכלה את המדינה כבר יותר מ-10 שנים, ללא חשש כי הם נמצאים תחת הגנתו של מאהר אלאסד.

דיביזיה 4 מקבלת כיום את הוראותיה המבצעיות ישירות מהאיראנים, ובתגובה, הרוסים לא מספקים לה ציוד צבאי חדיש ומתקדם.

המעצר , נשוא הכתבה לעיל, מצביע כי אפשר והרוסים החלו להצר את צעדי דיביזיה 4 כדי לצמצם את השפעתו של מאהר אלאסד על צבא סוריה , ובעקבות כך גם להצר את צעדי האיראני במרחב דמשק אותם רוצה מוסקבה לדחוק למזרח המדינה ולשחרר את מרכזי השלטון לשליטתה הבלעדית.

יש לציין עוד כי צבא סוריה, בלחץ האלוף מאהר אלאסד , צרף לשורות דיביזיה 4 לוחמים שיעים, שאינם בעלי אזרחות סורית , ושגויסו במקור על ידי האיראנים, על מנת לתגבר את שורותיו לאחר שלוחמים רבים שלו , ממוצא סוני , ערקו עוד בתחילת שנת 2011 והיחידה התקשתה למלא את משימותיה הקרביות להדיפת כוחות המורדים ודאעש ממרכזי השלטון בראשות בשאר אלאסד הנשיא.

האינטרס הרוסי כרגע הוא לנטרל גם את כוחות אלו המפריעים לניסיון הרוסי להחזיר את סוריה לנורמליות כך שתוכל לחזור לפעילות כלכלית סדירה ויתאפשר שיקום המדינה.

حاول أن تفهم: "آل جعفر" داهموا "الفرقة الرابعة" السورية وقتلوا مسؤولا  عسكرياً بحزب الله! - Middle East Transparent