דרום אפריקה נאבקת בהשלכות גילוי זן ה"אומיקרון" של וירוס הקורונה

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, הודיע הערב כי אין שינוי במגבלות הקורונה על אף הגילוי של וריאנט אומיקרון, אולם המצב ייבחן מחדש בעוד שבוע. "אסור להיכנס לפאניקה", אמר. "עלינו לחיות עם המגפה".

רמפוזה עדכן כי אתמול התכנסה הוועדה הלאומית למאבק בקורונה והחליטה כי בינתיים יש להמשיך עם צעדי המנע שהוכנסו לתוקף לפני שבועות ספורים – עוצר בין חצות ל-4 לפנות בוקר, מגבלות התכנסות של עד 750 בני אדם במקום סגור ועד אלפיים במקום פתוח וחובה של עטיית מסכות במקומות ציבוריים.

רמפוזה גם קרא לכל האזרחים להתחסן וציין כי יש דיונים על חובת חיסונים בתחומים מסוימים וכי הרשויות גם נערכות לתחילת החיסונים באמצעות מנות הבוסטר של ג'ונסון אנד ג'ונסון. "כל אחד מאתנו צריך להתחסן, זה הכלי הטוב ביותר שיש לנו", הדגיש.

רמפוזה גם גינה את ההחלטה של מדינות רבות בעולם להטיל מגבלות על טיסות מדרום אפריקה ומהמדינות השכנות. "אנחנו קוראים לאותן מדינות לבטל בדחיפות את ההחלטות ולבטל את האיסורים לפני שייגרם נזק נוסף לכלכלות שלנו", אמר הנשיא שהדגיש כי "חוסר השוויון בחיסונים לא יכול להימשך. עד שכולם יתחסנו, יופיעו עוד זנים חדשים".

גם בארגון הבריאות העולמי יצאו נגד מגבלות הטיסה החדשות. "ההגבלות עשויות לצמצם במעט את התפשטות נגיף הקורונה, אולם הן מציבות נטל כבד על חייהם ורווחה", נמסר. "אם מוטלות מגבלות, הן לא צריכות להיות פולשניות שלא לצורך ועליהן להיות מבוססות על המדע".

"יש לשבח את המהירות והשקיפות שבהן הממשלות של דרום אפריקה ובוצוונה עדכנו את העולם על הזן החדש", אמר דר" מטשידיסו מואטי, מנהל ארגון הבריאות באזור אפריקה. "אני מפציר בכל המדינות לכבד את ההתחייבויות החוקיות שלהן וליישם פעולות לבריאות הציבור המבוססות על מדע".

Mikron Theatre Co. :: Coronavirus

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי       קרדיט לתמונה: https://mikron.org.uk/