מחצית מהגרמנים מסרבים לקבל מבקשי מקלט מבלארוס אלא בתנאים מסוימים

מכון YouGov למדידת מדדי דעה ערך סקר בקרב גרמנים לגבי יחסם לקבלת מבקשי מקלט, שנתקעו בגבול בלארוס-פולניה, בגרמניה. הסקר הגיע למסקנה שכמחצית מהגרמנים מסרבים לקבלם אלא בתנאים מסויימים בלבד.

לפי רשת "דויטשה וולה" הגרמנית, היום, שבת, 45% מהגרמנים התנגדו לאפשר למבקשי מקלט שנתקעו בגבול בלארוס להיכנס לגרמניה , אלא רק ​​לאחר שיבדקו האם מגיע להם הגנה או לא.

הרשת הוסיפה כי רק 9 אחוז מהניסקרים הסכימו שהליכי מקלט לאנשים אלו בגרמניה יהיו זמינים ללא תנאים, בעוד ש-21 אחוז מהגרמנים תמכו במתן אפשרות למבקשי מקלט אלו להיכנס למדינה בתנאי שגם מדינות האיחוד האירופי יהיו מוכנות לאפשר למבקשי מקלט מקבוצה זו גישה אליהן.

לפי הסקר, 18 אחוז מהגרמנים תמכו בהגבלת קליטת פליטים מגבול בלארוס-פולניה המגיעים מאזורי מלחמה, בעוד ש-7 אחוזים לא ציינו את עמדתם בעניין.

הסקר הראה שלאנשים מתחת לגיל 30 ולתומכי מפלגת "הירוקים" יש רצון עז לקבל מבקשי מקלט שנתקעו בבלארוס.

הרעיון של קבלת מהגרים, מגבול בלארוס, בגרמניה מצא פחות תמיכה בקרב אנשים בגילאי 40 עד 70, כמו גם בקרב אנשים שהצביעו למפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) בבחירות האחרונות. 

רבים ממבקשי המקלט התקועים בגבול פולין הם מסוריה, עיראק, תימן, אפגניסטן ואיראן, בעוד מספר רב של אלו שנתקעו ,סיפר דויטשה וולה, כי גרמניה הייתה היעד שלהם, בעוד שמספר הנכנסים הבלתי מורשים לגרמניה דרך פולין עלה בחדות מאז אמצע שנה זו.

אתמול, יום שישי, הכחישה ממשלת גרמניה את קבלת מבקשי המקלט שנתקעו בגבול בלארוס-פולניה, ותיארה את דבריו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו כ"לא נכונים".

"בשם קנצלרית גרמניה והממשלה הפדרלית, אני רוצה להצהיר בבירור שההצהרות הללו שקריות", אמר דובר ממשלת גרמניה, סטפן זייברט, לפי אתר דויטשה וולה.

לוקשנקו  אמר במהלך ביקורו בבית מחסה למבקשי מקלט על הגבול עם פולין ,  "נמצאים שם 2000 אנשים – זה לא בעיה גדולה עבור גרמניה", תוך שהוא טוען כי "הקנצלרית מרקל מסכימה לכך."

أزمة اللجوء.. بيلاروسيا تخلي مخيمات المهاجرين وبولندا تعتقل عشرات المتسللين  | أخبار سياسة | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה: אלג'זירה