סוריה החלה בצירוף כפוי של המיליציות החמושות במזרח המדינה לשורותיה

כתב רשת החדשות הפועלת במזרח סוריה – "נהר מדיה"  מדווח כי הפיקוד הבכיר של דיביזית משמר הרפובליקה של צבא אסד הודיעה למיליציות החמושות הבלתי רשמיות כי עליהן להצטרף לשורות הצבא הסורי, ולסיים את כל משימותיהן שביצעו במסגרת מיליציות העזר.
הכתב הוסיף כי דיביזיית משמר הרפובליקה הקצבה לאנשי המיליציות רק ​​24 שעות ליישם את ההחלטה, תוך הדגשה כי על מפקד המיליציה ("כוחות האדי" – قوات الهادي), סאמר סופין לוודא אישית מילוי הוראה זאת.
ראוי לציין שלכל מיליציה מסייעת יש כוח צבאי מהצבא הסורי שמגן עליה (כגון כוחות אלהאדי קרובים ומוגנים על ידי יחידות דיביזית משמר הרפובליקה, כוחות המודיעין הצבאי מגנים על מיליציית מגן הביטחון הצבאי – درع الأمن العسكري , כוחות דיוויזיה 4 מגינים על מיליצית "אנשי הביטחון של 4" – أمن الرابعة. ואנשי מודיעין חיל האוויר מגינים על "נשרי חיל האוויר – صقور الجوية…).

מפקד כוחות אלהאדי (סאמר אל-סופאן) הוא מהעיירה אל-פואה באזור הכפרי של אידליב, והוא שיעי בדתו  ומקורב למיליציות האיראניות.
ראוי לציין כי בשאר אל-אסד הציע פרויקט פיוס שהוקדש לתושבי מחוז דיר א-זור, להסדרת מצבם ופיוס עם משטרו, בארבעה עשר בנובמבר.

הערה ברקע הידיעה: אין ספק שצעד זה מקורו בהוראה רוסית שנועדה להתחיל לפרק את הכוחות הכוחות הסמי-צבאיים במזרח המדינה וצירופם לשורות הצבא כצעד ראשון לפני פירוק כל המיליציות הסוריות הפועליות במסגרת המיליציות הנאמנות לאיראן והפועלות אף הן במזרח המדינה , צעד, שאחריו תבוא דחיקת האיראנים החוצה מסוריה והעברתם לשטח עיראק . רוסיה רואה כמשימתה העליונה להחיל על כל שטח סוריה את שלטון אסד בצעד ראשון לפני השיקום האנושי והכלכלי של המדינה שנהרסה אחרי יותר מ-10 שנות מלחמת אזרחים.

למעשה הפעולה הסורית במזרח המדינה היא העתק תכנית הפעולה המופעלת כרגע בדרום סוריה , במחוזות דרעא,קונייטרה וסויידאא'. גם כאן האיראנים מעורבים בפעילות הצבאית והאזרחית וישנו מאמץ רוסי-סורי , עם קצת "עזרה" ישראלית, בדחיקת האיראנים גם מאזור זה.

התמונה אקספרסיבית

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות