חשיפה – הברחות האמל״ח האיראני לסוריה ולבנון

במשך שנים חברת התעופה האיראנית מאהאן אייר (Mahan-Air) עובדת בשיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים על מנת להעביר אמל״ח דרך יחידה 190 למיליציות האיראניות השונות ברחבי העולם וגם בכדי להעביר בכירים מכוח קודס למדינות שבהן ארגונים הפועלים תחת חסות איראנית.

לפי מסמכים פנימיים של חברת התעופה נחשף כי בשנים האחרונות השם של הנוסע ״אדון חמרה חמרה״ חזר על עצמו עשרות אלפי פעמים בשנים האחרונות, כ70,000 פעמים בקו טהרן-דמשק, לעיתים אף מאות נוסעים ששמם חמרה חמרה הופיעו בו זמנית באותה טיסה.

כל הטסים על שם חמרה שנחשפו הזמינו את כרטיס הטיסה שלהם על ידי אותה סוכנות נסיעות – סוכנות הנסיכות האיראנית "יותאב גשת".
כשבודקים באינטרנט, נראה כי מדובר בסוכנות נסיעות רגילה.
עם זאת, לאחר בדיקת הנתונים ע״י גורמים מודיעינים נמצא כי החברה מעבירה כספים באופן קבוע מטעם חברה בשם ״Hamrah״ (חמרה), חברת צד שלישי שנמצאת בבעלות Mahan-Air גם כן, בדיוק כמו סוכנות הנסיעות.

במסגרת חיפוש המידע על חברת חמרה נמצאו מסמכים סודיים של החברה שנקשרים לתעשייה ביטחונית כלשהי, תעשייה שפועלת תחת משמרות המהפכה האיראנים.
אולם מה שהסגיר את הקשר של חברת חמרה למשמרות המהפכה הם מספר מכתבים רשמיים שנשלחו למנכ״ל החברה – מר עלי נאג׳י גלפרסת, שלעיתים כונה סראדר גלפרסת (סראדר הינה דרגה בכירה במשמרות המהפכה האיראנים).
באמצעות חיפוש זריז באינטרנט ניתן למצוא את גלפרסת, קצין בכיר במשה״מ שנחשף בעבר בתור הבעלים של חברת התעופה Qeshm Fars Air, חברת תעופה ידועה בשירות משה״מ המשמשת לעיתים קרובות להובלת אמל״ח ברחבי המזרח התיכון.

אז מי הוא ״אדון חמרה חמרה״ ומדוע החברה מממנת כל כך הרבה כרטיסי טיסה?

בקבלות של Mahan-Air על טיסות שנקנו בידי לחברת Hamrah, נמצא כי הטיסות הוזמנו עם מאות נוסעים לא רשומים (אדון חמרה חמרה) והופעלו על בסיס שבועי בין טהרן, דמשק ובירות.
בהתבסס על יעדי הטיסה, מאות הנוסעים הללו הם ככל הנראה פעילי כוח קודס שנשלחו לסייע למשטר אסד בסוריה ולחזבאללה בלבנון.

אחד מהפעילים ששמו נחשף במסגרת החשיפה הוא עואצ׳ה חסן, אזרח לבנוני בן 40 העוסק בהברחות האמל״ח האיראני לחזבאללה בלבנון (תיעוד בלעדי של הדרכון של חסן נמצא בקבוצת הדיונים.

בהתייחסות ליד החופשית הבלתי מפוקחת שניתנה לחברת Hamrah על ידי Mahan-Air נמצאו מסמכים של הנוסעים שהורשו שוב ושוב לשאת איתם מטען עודף במאות קילוגרמים לטיסות של החברה, מטענים שנושאים עימם אמל״ח איראני רגיש המיועד לחזבאללה.

מעורבות ישירה של כוח קודס בחברת התעופה Mahan-Air:

ארגון ביון מערבי הנלחם באיראן ובהברחות הנשק שלה הצליח ליירט שני מכתבים שנכתבו מטעם בכירים בחברת Mahan-Air ונשלחו למפקד חיל האוויר של משה״מ וגורמים בממשל האיראני.

– את המכתב הראשון כתב חמיד ערבנג׳אד, מנכ״ל Mahan-Air, וכתב שהחברה פועלת לפי האידיאלים והיעדים הגבוהים ביותר של הרפובליקה האסלאמית, וכי החברה שלו הצליחה להמשיך לפעול למרות הסנקציות האמריקאיות.

חמיד ערבנג׳אד הוא מייסד ומנכ״ל Mahan-Air והאדם הבכיר ביותר בשורות החברה.
ניתן להעריך, בסבירות רבה, שהוא אחראי באופן אישי בפיקוח על העבודה מול כוח קודס.
בנוסף, ניכר כי הוא מסייע לכוח קדס בעסקאותיהם בתחומים שונים.

• מספר תעודת הזהות האיראני של חמיד הוא 2992420875
• ניתן ליצור עמו קשר גם בכתובת האימייל שלו – [email protected]
• מספר הטלפון האישי שלו – 989121447090.

מצורפים בקבוצת הדיונים  תעודים של תעודת הזהות של חמיד, דרכונו ומסמך שנחתם באמצעות טביעת האצבע שלו.

– את המכתב השני כתב עובד בכיר בחברה למשרד החוץ האיראני וכתב כי טיסותיה של Mahan-Air לאפגניסטן הופסקו בשל שיתוף הפעולה של החברה עם כוח קדס והסנקציות האמריקאיות הכרוכות בכך.
העובד אף הרחיק לכת וביקש מהמשרד את עזרתם בהתחמקות מהסנקציות הללו.

ובחזרה לחמיד ערבנג׳אד, במהלך יירוט שני המכתבים שנשלחו מטעם Mahan-Air נפרץ גם האימייל האישי של חמיד שחשף עשרות בכירים בתוך חברת התעופה ובמשה״מ, לפניכם כמה שמות מרכזיים:

• קפטן מהדי מע׳פורי – מהדי הוא יד ימינו של ערבנג׳אד וגם הוא מעורב אישית בסיוע לכוח קדס ושיתוף פעולה עימם תוך ניצול תשתיות אזרחיות.

ניתן ליצור עימו קשר בכתובת המייל שלו – [email protected]

מספר הטלפון האישי שלו – 989131404227

• חסין אבראהימי הוא ראש מדור המסחר בMahan-Air, במסגרת תפקידו הוא עובד ישירות עם חברת Hamrah ומאשר את כל ההזמנות שמבוצעות דרכה ומאפשר גם נשיאת משקל עודף.

ניתן ליצור עמו קשר בכתובת המייל שלו – [email protected]

מספר הטלפון האישי שלו – 989124934159.

Mahan Air clarifies why did not suspend China flights after requested ban -  Tehran Times

קרדיט : עולם החדשות בטלגרם