טיל סורי שנורה לעבר מטוסי קרב ישראלים תוקפים התפוצץ מעל חוף חיפה

הערוץ הישראלי "12" דיווח כי כוחות המשטר הסורי שיגרו הלילה טיל נ"מ שהתפוצץ מעל חוף ים בחיפה – כך מדווחים אמצעי תקשורת בסוריה.

לפי ערוץ 12, "אחד הטילים ששוגרו על ידי כוחות המשטר החטיא את המטוסים, חדר לישראל בגובה רב והתפוצץ מעל הים מול חופי חיפה, ורסיסיו נפלו לים ולא גרמו לנזק. "  הערוץ ציין כי "מערכת ההגנה האווירית של ישראל עקבו אחרי מעוף הטיל אך הוחלט שלא ליירט אותו כי הוא לא סיכנן אזרחים".

הערוץ ציין כי "לטיל SA-5 יש מערכת השמדה עצמית בגובה רב", בעוד שדובר הצבא הישראלי סירב להגיב לדיווח זה.

"שני אזרחים נהרגו ועוד ושישה חיילים נפצעו כתוצאה מהתוקפנות האווירית הישראלית לעבר אזור מרכז סוריה", מסרה סוכנות התקשורת הרשמית של המשטר, SANA.

דיווח סורי אחר טוען כי אתמול הותקפו בחומס שבמרכז סוריה מטרות חיזבאללה, ככל הנראה מחסני ציוד שאוחסנו במחסני המתנה לקראת שינוע ללבנון.

הסוכנות ציטטה מקור צבאי שאמר, "בסביבות השעה אחת ו-26 דקות ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית תוך ירי טילים מכיוון צפון-מזרח לביירות, כשהיא מכוונת לכמה נקודות באזור מרכז מחוז חומס וההגנה האווירית שלנו התעמתה עם טילי התוקפנות והפילה את רובם".

ראוי לציין כי ב-17 בנובמבר הרסה ישראל בניין ריק במרחב דמשק, ושבוע לפני כן דווח כי תקיפה המיוחסת לישראל הייתה באזור חומס וטרטוס, ולאחר מכן הופעלו מערכות ההגנה האווירית הסורית. גורם רשמי במשטר הודיע ​​אז כי שני חיילים נפצעו בתקיפה וכי התקיפה גרמה לנזק,  כמו כן הצבא הרוסי הודיע ​​כי ההגנה האווירית שלו יירט שישה מתוך שמונת הטילים שנורו בתקיפה הישראלית.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות