מקורות איראנים: גירוש "הקצב מחאלב" מסוריה קשור לסכסוך עם רוסיה

מקורות תקשורת איראניים מסרו כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה, מוסטפא ג'וואד ע'פארי, המכונה "הקצב של חאלב", גורש מסוריה עקב חילוקי דעות עם רוסיה.

מקורות יודעי דבר אמרו לאתר האופוזיציה האיראני רדיו "פרדה", ביום שני, כי "סכסוך בין ג'וואד ע'פארי ובין צבא אסד והכוחות הרוסיים, במיוחד על אופן ההתמודדות עם הכוחות האמריקאים והטורקים המוצבים בסוריה, הוביל לגירוש שלו מסוריה. ."

המקורות הוסיפו, "ג'פארי פגש את הרוסים וביקש מהם להיות נוכחים בחלק מהבסיסים הצבאיים שבשליטת איראן, כמו נמל התעופה T-4 בנפת חומס בסוריה, כדי למנוע התקפות ישראליות על הכוחות האיראניים".

שינויים בתפקידים רגישים

המקורות אמרו כי "הקצינים הרוסים לא קיבלו זאת והזכירו לע'פארי שהדרך היחידה למנוע תקיפות ישראליות קשות וחוזרות היא נסיגת הכוחות האיראניים מהאתרים, ומסירתם המוחלטת לידי הרוסים".

כמו כן ציינו כי "מוסטפא ג'וואד ג'פארי התנגד להצעה הרוסית לעזוב את שדה התעופה, אך לאחר גירושו, ייתכן והכוחות האיראניים לא יוכלו לעמוד בפני תקיפות אוויריות ישראליות, ויצטרכו למסור את שדה התעופה לידי הרוסים".

מקורות בתקשורת אמרו בעבר כי "השינויים לא הוגבלו רק לגירוש של עפארי מסוריה, אלא כללו החלפה וגירוש של כ-20 קצינים בכירים של משמרות המהפכה האיראניים במרכזים רגישים, כמו נמל התעופה טיפור ומרכזי אבטחה בפלמירה, א-רקה וקמישלי."

המקורות ציינו כי השינויים כללו את פיטורים של ארדשיר ריזן- ראש אגף המודיעין בנמל התעופה טיפור, חאג' דהגן- מפקד הכוחות המוצבים מזרחית לחומס, ואבו סלאח אל-עתיק- מפקד הכוחות האיראניים בפלמירה, וציין כי "השינויים הפתאומיים הללו גרמו לבלבול רב אצל הכוחות המזוהים עם איראן".

ג'וואד ע'פארי, הקצב של חאלב 

"ג'וואד ע'פארי" מכונה "הקצב של חאלב" בשל השתתפותו בהרג אזרחים בעיר זו,  גם מנהיג כנופיית מבריחים, לפי ערוץ אל-ערביה.

איראן, יחד עם רוסיה, תומכות זה מכבר בנשיא בשאר אל-אסד, והיו דיווחים על מאמציה של טהראן להקים "מעבר שיעי" מאיראן לגבול ישראל דרך סוריה.

באמצע נובמבר, דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, הכחיש את הדיווחים לפיהם ג'וואד ע'פארי גורש מסוריה, ואמר כי "משימתו הסתיימה בסוריה".

חטיבזאדה הוסיף במהלך מסיבת עיתונאים כי "ג'פארי, מפקד קבוצת הייעוץ האיראנית בסוריה, זכה לכבוד על ידי שר ההגנה בממשלת משטר אסד וקיבל ממנו מדליה".

ישראל מבצעת מעת לעת התקפות על מטרות איראניות בסוריה כדי למנוע מאיראן להשיג דריסת רגל בסמוך לגבולותיה.

مصادر إيرانية: طرد "جزار حلب" من سوريا مرتبط بخلاف مع روسيا

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות