איראן מנסה טקטיקות חדשות להתגוננות מפני תקיפות ישראל בסוריה

מיליציות הנתמכות על ידי איראן, בראשות משמרות המהפכה, ערכו באמצע החודש פגישה עם מפקדים בכירים מצבא סוריה ומפקדים בכירים מכוח המשימה הרוסי בסוריה, בתוך שדה התעופה T-4, במזרח מחוז חומס.

הפגישה התקיימה על רקע דרישתה של איראן לשתף מטוסי קרב רוסיים על מסלולי ההמראה של שדה התעופה T4 על מנת להימנע מהתקיפות הישראליות שהיא חשופה אליהן.

הפגישה בין שני הצדדים נמשכה כשעתיים, במהלכה דרשו הקצינים האיראנים מרוסיה לעמוד לצדם נגד ההתקפות החוזרות ונשנות של חיל האוויר הישראלי, בתמורה לכך שהמיליציות האיראניות ימשיכו להגן על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות באזור הכפרי המזרחי של חומס כמו פעילות נגד כוחות דאעש ליד מכרות הפוספטים באזור אל-סוואנה וח'ניפיס, וכן הגנה על האינטרסים הרוסיים בשדות הגז.

רוסיה סירבה לפעול עם כלי הטיס שלה באתרים הנמצאים בשליטה מלאה של איראן, אך הביעה את הסכמתה לבצע תקיפות אוויריות ספציפיות נגד אתרי דאעש באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס ובאזור המדבר הסורי.

חיל האוויר הסורי ערך קורסי הכשרה ראשונים לטייסיו בנמל התעופה T-4, בעקבות דחיית רוסיה לדרישות איראן, והחל לבצע טיסות אימון באמצעות מטוסי "MIG29" שמטרתם להתעמת עם מטרות אוויריות כשהם חמושים בטילי אוויר-אוויר מדגם R- 73.

בכך אסד נענה לבקשה לעמוד לצד הכוחות האיראניים השולטים שליטתה המלאה על שדה התעופה T4.

Why India Is Replacing Russian R73 Missile With UK ASRAAM Missile? ASRAAM Missile For Tejas & Sukhoi - YouTube

 

קרדיט : גיל  ערוץ הטלגרם דסק חדשות עולמי קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות