ביקורת בתקשורת הטורקית על מעצר הזוג הישראלי באשמה מזוייפת של "ריגול"

העיתונאי פארוק בילדריג'י, שמפרסם בלוג ביקורתי על התקשורת הטורקית, תקף היום בחריפות את סוכנות הידיעות הרשמיות של המשטר, ובראשן סוכנות אנאדולו, שלא הטילו ספקות באישומים נגד בני הזוג אוקנין ופרסמו באופן נחרץ כי השניים ביצעו עבירות של ריגול.

"הדיווחים פולטים ריחות מוזרים מא' עד ת'. איך אפשר להאשים בריגול אם מצלמים בית כשיש רחפנים שטסים בכל מקום, ואפשר לראות הכל מלוויינים ומאות צילומים של מעונו של ארדואן התפרסמו בתקשורת?", תהה. "אם אסור לצלם באזור שבו ממוקם ביתו של ארדואן מחלונות המגדל, האם לא היו צריכים להזהיר את מי שמטפסים לראש המגדל? האם המלצרית שדיווחה על הזוג הישראלי יודעת עברית ומבינה מה הם דיברו בינם לבין עצמם? אפילו זה נכתב בלי סימן שאלה".

בילדריג'י המשיך כי "אפילו אם כלי התקשורת מפרסמים מידע בלי לבדוק אותו, על אף כל השטויות, האם עורכי האתרים לא אמורים לגלות חשדנות כלפי החדשות האלה ולחקור אותן?", המשיך בילדריג'י. "לא, החדשות לא הופיעו רק באתרים רבים, אלא גם בעיתונים שפרסמו את הידיעות כשכתבים שלהם חתומים עליהן".

בילדריג'י גם הזכיר כי בעבר נטען כי נלכדו עופות שריגלו עבור ישראל. "זה מראה עד כמה אשליות הריגול נפוצות בטורקיה בשנים האחרונות", כתב. "הכרחי שהתקשורת לא תעורר דאגות בלתי מבוססות כאלה בקרב הציבור ושהרשויות תמיד יהיו סקפטיות לגבי הצהרות כאלה. אבל כפי שאנחנו רואים במקרה של נטלי ומורדי אוקנין, התקשורת אפילו לא מחפשת תשובות שנמצאות במקום גלוי. היא לא מתחשבת בכך שצילומים של מעונות או ארמונות לא יכולים להוות הצדקה לריגול. אם תחושת הסקרנות והספק ימותו, כך גם החדשות".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  

עוד כתבה בנושא: