המוסד והביון הקולומביאני סיכלו את "נקמת סולימני"

עיתונים ישראלים אמרו, ביום שני, כי חוליה המזוהה עם חיזבאללה הלבנוני תכננה להרוג סוכן ישראלי לשעבר, ששהה בבירת קולומביה, בוגוטה.

מספר עיתונים ישראלים ציטטו את העיתון הקולומביאני, אל טימבו, שאמר כי הישראלי שהיווה מטרה לחוליה הוא "קצין מודיעין לשעבר שהוצב בבירת קולומביה, כחבר בקורפוס הדיפלומטי, ולאחר מכן פתח חברה העוסקת בייבוא ​​ומכירה של מצלמות מעקב וטכנולוגיה".

הדיווח חשף כי הרשויות בקולומביה קיבלו מידע שהראיות מצביעות על כך שהישראלי מהווה מטרה להתנקשות, וכי אותה חוליית חיזבאללה עוקבת גם אחר זרים אחרים בבוגוטה.

לפי העיתון "The Times of Israel", המבצע היה אמור להיות כנקמה על הריגתו של מפקד משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני.

שר ההגנה דייגו מולאנו אמר בראיון לאותו עיתון, "לפני כמה חודשים נאלצנו להתמודד עם מצב בו היינו צריכים לארגן מבצע לתפיסת פושעים משורות חיזבאללה שרצו לבצע מעשה פלילי בקולומביה , ולגרש אותם", מבלי למסור פרטים נוספים על המבצע. שהדו"ח ציין כי היה קשור למזימת החיסול.

בדו"ח נכתב כי 3 בכירי המוסד ביקרו בקולומביה, כאשר עלה החשש כי היא תשמש כבסיס פעילות של חיזבאללה, שעד כה סברו שהיא משתמשת במקום רק לפעולות פיננסיות.

קולומביה מאשימה את שכנתה, ונצואלה, במתן מחסה ותמיכה למיליציות הנלחמות נגדה.

בעיתון "טימבו" נכתב כי ההערכה היא שחיזבאללה מתכנן להשתמש בחברים לשעבר בכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה (FARC), שהוכשרו בוונצואלה, כדי לבצע את המתקפה על הישראלי.

לוונצואלה יש יחסים קרובים עם איראן, פטרונה של חיזבאללה.

העיתון הישראלי מסר כי המבצע נחשף באותו יום שבו הודיעה קולומביה כי היא "איתרה" פעילות חריגה של חולייה של חיזבאללה, והאשימה את החולייה בביצוע פעילות "פלילית" במדינה.

Hezbollah spying on US, Israeli officials in Colombia to avenge killing of  Soleimani: Reports

 

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות