שליח האו"ם:ממשלת לבנון חיה בעולם של פנטזיה והאוכלוסיה לא מעניינת אותה

שליח עצמאי של האו"ם אמר כי לבכירי הממשל בלבנון אין תחושת דחיפות או נחישות לקחת על עצמם את אחריותם לנוכח המשבר הכלכלי הקשה  שהוביל ל"התרוששות קשה" של האזרחים.

"אני מאוד מופתע מהעובדה שזו מדינה בדרך לאסון, אם היא לא כבר בתוך האסון , וצרכי ​​האוכלוסיה לא מעניינים אותה".

"הם חיים בעולם של פנטזיה", הוסיף, "זה לא מבשר טובות לעתיד המדינה".

במהלך ביקורו נפגש דה שותר -دي شوتر  עם קבוצה של בכירים, בהם תשעה שרים, ראש הממשלה ויו"ר הפרלמנט.

מקור רשמי בלשכתו של ראש הממשלה נג'יב מיקאטי לא התייחס להצהרותיו, אך ציין כי מיקטי קיים השבוע פגישה פורייה עם פקיד אחר באו"ם, מנכ"ל תוכנית המזון העולמית דיוויד ביסלי.

האו"ם אומר שכמעט שלושה רבעים מאוכלוסיית המדינה לשעבר ממעמד הביניים סובלת כעת מעוני, שהוחמר בשל משבר כלכלי שנגרם על ידי עשרות שנים של שחיתות וניהול כושל.

הבנקים הטילו מגבלות לא רשמיות על משיכות כספים והמטבע איבד יותר מ-90% מערכו מאז 2019 במה שהבנק העולמי כינה "שפל קשה" ואחת מההתמוטטויות הפיננסיות הקשות בעולם מאז 1850.

"זהו אובדן עצום של עושר… כמעט חסר תקדים", אמר די שותר, וציין כי הפסדי המגזר הבנקאי הלבנוני,  נאמדו בהערכת הממשלה לשנת -2020 בכ-83 מיליארד דולר וכי הפסדים אלו  צריכים להינשא על ידי בעלי מניות הבנקים והמפקידים הגדולים, ולא האזרחים הרגילים.

מדינות המערב הציעו לעזור בתמורה לרפורמות, אך לבנון נותרה ללא ממשלה יציבה במשך 13 חודשים בעקבות הפיצוץ העקוב מדם בביירות באוגוסט 2020, והממשלה החדשה שהוקמה בספטמבר לא התכנסה במשך חודש על רקע מחלוקת פוליטית.

דה שותר אמר כי ימליץ על יישום מיידי של תוכניות הגנה סוציאלית, שהושעו למשך חודשים, וכן על העלאת שכר המינימום ומס עושר כדי להילחם באי-השוויון, שהוא מהגבוהים בעולם.

הדו"ח הסופי שלה יפורסם בתחילת 2022.

דה שותר אמר שהאפיפיור יוחנן פאולוס השני התייחס פעם ללבנון כאל "מסר" של דו-קיום עדתי, אך היא הפכה ל"קריאת השכמה לעולם" לגבי ההשלכות של "ברית מזיקה מאוד בין אנשי העסקים העשירים מאוד אליטות פוליטיות".

الحكومة اللبنانية تمعن في تدمير المجتمع ومستقبل البلد لا يبشر بالخير »  وكالة الوطن الإخبارية

קרדיט לתמונה: סוכנות הידיעות אלוואטן