בעזרת משטר אסד, תעשיינים של "חיזבאללה" מרמים את מדינות המפרץ

בניסיון לעקוף את צעדי הענישה שהטילו מדינות המפרץ על ממשלת לבנון על רקע הצהרותיו של שר ההסברה ג'ורג' קורדהי, החלו אנשי עסקים לבנונים להקים חברות קש באזורים שבשליטת אסד כדי להימנע מהסנקציות.

ערוץ MTV הלבנוני דיווח כי קבוצה של תעשיינים לבנונים קיימה פגישה כדי לדון בהשלכות המשבר המתהווה עם מדינות המפרץ הערביות בכלל, ועם ממלכת סעודיה בפרט, לאחר הצהרותיו של קרדאהי וההחלטה של ​​ריאד לאחר מכן להפסיק לייבא מוצרים לבנוניים, במיוחד תעשייתיים, לאחר החלטתה קודמת להפסיק לייבא מוצרים חקלאיים באפריל האחרון.

הערוץ הוסיף כי התעשיינים פנו לסעודיה בבקשה לשקול מחדש את הצעדים, למרות הכרתם בסיבות המשכנעות, אך הם הטילו ספק בתוצאות הרצויות של צעדים אלו, המהווים עונש לתעשיינים המכבדים את הממלכה.

עם זאת, בעודם מדברת על הפגישה, תעשיינים, הנאמנים לחיזבאללה ולבעלי בריתו, החלו לעקוף את הסנקציות הסעודיות באמצעות יחסיהם עם משטר אסד.

הערוץ הסביר כי אותם תעשיינים החלו להקים סניפי קש בסוריה בשותפות עם אנשי עסקים סורים, ודרכם הם מייצאים את מוצריהם כמוצרים סוריים.

הערוץ הדגיש כי שותפויות אלו מוגבלות ליצרנים בציר ההתנגדות , בעוד שתעשיינים לבנונים אחרים אינם יכולים לנקוט בצעדים דומים.

 עקיפת הסנקציות

חיזבאללה מנסה לעקוף סנקציות והגבלות על היצרנים והסוחרים שלו המסייעים לו לממן את פעילות הטרור באמצעות פעילויות לא חוקיות כמו סחר בחשיש ובסמים.
שר ההסברה הלבנוני, ג'ורג' קורדאהי, השמיע הצהרות פוגעניות לסעודיה במהלך השתתפותו באחד מפרקי התוכנית "פרלמנט העם", ששודרה בסוף החודש שעבר, מה שעורר משבר דיפלומטי בין מדינות המפרץ וממשלת לבנון, הנשלטת על ידי חיזבאללה, ואחת מתוצאותיה הייתה החלטתה של ריאד להפסיק לייבא מוצרים לבנוניים.  

 

تقرير: يجب الحذر من شركات التداول والاستثمار الوهمية