דו"ח בינלאומי: סוריה עלולה להפוך לבלתי ראויה למגורים עקב שינויי אקלים

אתר החדשות "מידל איסט איי" הבריטי טוען כי "יש איום נורא על תושבי המזרח התיכון" בכל הנוגע לאקלים, שאזורים מסוימים עלולים להפוך לבלתי ראויים למגורים.

הדו"ח הציג שורה של אסונות המאיימים על אזור המזרח התיכון עקב שינויי אקלים, שחלקם כבר החלו להתרחש, וכיצד אסונות אלו יכולים להוביל להיעלמות ערים או להפוך מדינות לבלתי ראויות למגורים.

הדו"ח קבע שכמה מהערים הגדולות והיוקרתיות באזור (בצרה) מאוימות בהצפה, וציין כי ערי החוף במצרים (אלכסנדריה) ובעיראק עשויות להיות שקועות לחלוטין מתחת למים , עד שנת 2050, כתוצאה מעליית מפלס הים.

הדו"ח גם ציין כי מדינות באזור לא יהיו ראויות למגורים בגלל טמפרטורות גבוהות, שכן ארבע מדינות במזרח התיכון (הסולטנות של עומאן, איראן, כווית ואיחוד האמירויות) רשמו ביוני 2021 טמפרטורות העולה על 50 מעלות צלזיוס.

באוגוסט 2021, ארגוני סיוע הצביעו על כך שהבצורת מסכנת את חייהם של יותר מ-12 מיליון בני אדם בעיראק ובסוריה, ומה שמחריף את המצב עוד יותר הוא שתושבי אותם אזורים לא יוכלו לעזוב את מקום מגוריהם או להסתגל לתנאי המצב החדש בשל הרעה בתנאים הכלכליים שלהם.

לפי נתוני האו"ם, סוריה מתמודדת עם הבצורת החמורה ביותר בתולדותיה מזה 70 שנה, בעוד שעיראק מתמודדת עם העונה היבשה השנייה בחומרתה מזה 40 שנה, כתוצאה מכמות גשמים נמוכה.

מצד שני, הדו"ח מצביע על כך שמה שהוא כינה "עשור של מלחמה בסוריה" הפך את חופיה ל-"דאגה סביבתית גדולה", על פי מחקר שנערך על ידי PAX, ארגון הולנדי לבניית שלום, באוקטובר 2021.

הארגון אמר כי דליפות ממכליות עוגנות, צינורות תת-מימיים ומערכות ביוב דולפים הפכו את החוף הסורי ל"מוקד זיהום מרכזי הקשור למלחמה".

למרות ששריפות השתוללו באזור, מבחינה היסטורית, בשנת 2021, חום עז הוביל לשריפת אזור גדול מהאזור המשתרע מאלג'יריה במערב דרך טורקיה, לבנון וסוריה במזרח.

מאות שריפות במהלך השנתיים האחרונות פגעו בלבנון ובערי החוף של סוריה במהלך גלי החום הקיצוני בקיץ, ואילצו מאות בני אדם להתפנות מבתיהם.

קרדיט לתמונה: קסיון