שאלות לגבי הסיבה שממשלת סין קראה לאגור מצרכים חיוניים

הקריאה של ממשלת סין לאנשיה לאגור מאגרי מזון עוררה ספקולציות כי בייג'ין עשויה להתכונן למלחמה בטייוואן, האי בשליטה עצמית שסין רואה חלק ממנו ומאיימת לספח אותו בכוח.

דיווח של הרשת האמריקנית " ABC News " טוען כי קריאת השלטונות הסיניים עוררה בהלה באינטרנט והציתה גל של הערות מסיתות מלחמה.

הדו"ח הצביע על כך שרוב האנליסטים אינם מאמינים שהמלחמה קרובה, אך הקריאה להצטייד במצרכי מזון הראתה שהפחדים ממלחמה בין סין לטייוואן מעסיקים את מוחותיהם של אנשים.

ביום שני בערב פרסם משרד המסחר הודעה באתר האינטרנט שלו, בו נאמר: "(אנו קוראים) למשפחות להצטייד בכמות מסוימת של מוצרים חיוניים כדי לענות על צרכים יומיומיים ומקרי חירום".

בהודעה לא צוינה הסיבה לקריאה או אם המדינה מאוימת ממחסור במזון, אך הדבר גרם להשערות כי קריאת המשרד עשויה לרמוז על הכנות למלחמה.

התקשורת הסינית הרשמית העצימה את הסיקור שלה אודות המתיחות ההולכת וגוברת עם טייוואן, מה שגרם לסינים רבים לקשר את הקריאה לאגירת מצרכי מזון עם מלחמה קרובה.

בדיווח צוטט הפרשן החברתי הסיני, שי שוסי, כי טבעי שהודעת המשרד תעלה ספקולציות, וציין כי הדעות ה"פופוליסטיות" המסיתות למלחמה אינן מייצגות את דעת הרוב אלא אות אזהרה לטייוואן.

ספקולציות על המלחמה נפוצו ברשתות החברתיות, מה שגרם לתקשורת הרשמית להבהיר כי ההזמנה של המשרד מיועדת למי שעלול למצוא את עצמו נאלץ להישאר בבית עקב נגיף הקורונה.

סין דורשת את סיפוחה של טייוואן והעצימה את מאמציה בשנים האחרונות לבודד אותה בזירה הבינלאומית, תוך שהיא דוחה כל ניסיון להתייחס לאי השולט בעצמו כמדינה עצמאית.

חדירות חוזרות ונשנות של חיל האוויר הסיני לאזור ההגנה האווירית של טייוואן נתקלו בגל של תמיכה בינלאומית בטאיפיי, כולל מארצות הברית, שהדגישה את מחויבותה ארוכת השנים לתמוך בעצמאות האי.

طبول الحرب لم تُدَق بعد.. ثلاثة أسباب تُثني الصين عن غزو تايوان | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה:אלג'זירה