ההתבססות האיראנית בעיראק- פרטים

המעורבות הפוליטית והצבאית של איראן בעיראק הולכת וגוברת – במסגרת חיזוק מעמדה הצבאי של איראן בעיראק, כוח קדס מחזק את אחיזתו במדינה באמצעות המיליציות השיעיות בעיראק הנאמנות לה, כמו מילציית עצאא׳ב אהל אלחק.

במילציית עצאא׳ב אהל אלחק הוקם תא טרור מיוחד בהוראת איראן, התא הוקם כדי להמשיך לקדם מתווי פח״ע נגד יעדים מערביים, אמריקאים וישראלים במזרח התיכון, אירופה, אפריקה ומדינות המפרץ הפרסי.

ראש התא הוא כאמל לאזם אלע׳רואי, המוכר בכינוי אבו מצטפא.
אבו מצטפא הוא קצין מודיעין עיראקי לשעבר בדרגת עמיד (מקביל לתא״ל) בנוסף, אבו מצטפא הוא בעל סוכנות תיירות ונסיעות בשם אלנע׳ם הממוקמת בבגדד.
יד ימינו של אבו מצטפא הוא רעד יאסר ג'בר אלעקאבי, עיראקי במקור, המכונה אבו מרתצ׳א.

אבו מצטפא פעל בהנחייתו הישירה של קאסם סלימאני, מפקד כח קדס לשעבר, עד לחיסולו של האחרון, ולאחר החיסול הועבר הטיפול בתא הטרור לגורמים איראנים נוספים במשמרות המהפכה.

במסגרת תפקידו כראש התא אחראי אבו מצטפא על גיוס פעילים לתא.
הפעילים שמגויסים הם עיראקים לרוב עם אזרחויות במדינות ערביות שונות במדינות המפרץ ובטורקיה לדוגמה.
ישנם פעילים עם אזרחויות במדינות מערביות כמו גרמניה, שבדיה, נורבגיה ודנמרק.

ההכשרה של אותם פעילים מבוצעת בעיראק, הפעילים לנים במלון מאסק שבנג׳ף ועוברים הכשרה באיסוף מידע מודיעני למבצעים (מודיעין לפני משימה),

חלקם עברו מבחנים ומיונים ובסופם החניכים המצטיינים נשלחו ללבנון להכשרה נוספת על ידי חזבאללה, בהדרכה ההיא הם למדו לאסוף מודיעין בצורה מתקדמת יותר, לגייס פעילים, מעקב אחר אנשים ואיתור וחילוץ נכסים.
המכשירים בחזבאללה היו לבנונים ממוצא סיני שהשתמשו בכינויים אבו זינב ואבו פאטמה כסיפור כיסוי.
ההכשרה התקיימה במספר אתרי חזבאללה ברחבי לבנון כשהמרכזי בינהם הוא בפסגת ההר קלעה ג׳אבור (נ.צ – 33.466630, 35.619508)

לתא שייכים גם גורמים בני לאומים אפריקאים שהגיעו לעיראק כדי ללמוד באוניברסיטאות השונות מדעי הדת. לרוב אותם פעילים מגיעים מסנגל, טנזניה, ניגריה וגאנה.

אותם פעילים אפריקאים נעצרו לאחרונה בסנגל לאחר מידע מודיעני שהגיע מאחד מארגוני הביון שעוסקים בתדירות גבוהה בסיכול מתווי הפח״ע של ציר ההתנגדות בראשות איראן, במסגרת חקירתם מספר פעילים, בינהם נחשף שמו של עבדאללה דיופ, חשפו ודיברו על התשתית ונמצאו פרטים רבים על תא הטרור שהוקם ע״י משה״מ.

האסטרטגיה האיראנית בעיראק: המשך הלחץ על הנוכחות הצבאית האמריקאית - Nziv.net

קרדיט: ערוץ  עולם החדשות בטלגרם