"משלחת מ"המוסד" ביקרה בחשאי בסודאן לאחר ההפיכה הצבאית"

אתרי חדשות ערביים מצטטים בהרחבה את הדיווח של אתר החדשות  וואלה שחשף , ביום שני, כי משלחת ישראלית שכללה גורמים משירות הביון הישראלי – "המוסד" ביקרה בחשאי בבירה חרטום בשבוע שעבר, לאחר שהצבא הודיע ​​על תפיסת השלטון. 

העיתון ציטט גורמים ישראלים שאמרו כי המשלחת, שכללה את נציגי המוסד, נפגשה עם גורמים בצבא סודן, "כדי להתרשם מהמצב הפנימי בעקבות ההפיכה הצבאית שהתרחשה במדינה בשבוע שעבר. ." 

דיפלומט מערבי אישר לעיתון כי אחד האנשים שפגשה המשלחת הישראלית הוא מוחמד חמדאן דגאלו, שכונה "חמידתי", שהיה סגן ראש מועצת הריבונות לפני פיזורה ומפקד כוחות ההתערבות המהירה.

עוד דווח בוואלה כי "חמידתי" ביקר בישראל עם משלחת צבאית סודנית, כמה שבועות לפני שהצבא תפס את השלטון, ונפגש עם בכירי המטה לביטחון לאומי וגורמים נוספים בלשכת ראש הממשלה בתל אביב.

העיתון ציטט גורמים ישראלים שאמרו כי נציגי המשלחת הצבאית "סקרו את סדר היום הפוליטי בארצם, אך לא התייחסו לכוונותיהם בנוגע להפיכה". 

בימים האחרונים של שלטונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ,ב-6 בינואר 2021 , סודן חתמה על מה שמכונה "הסכמי איברהים" לנרמול היחסים עם ישראל. עיקר המשא ומתן התקיים בין גורמי ביטחון ישראלים לקציני צבא בכירים סודנים בראשות מפקד הצבא עבד אל-פתאח אל-בורהאן. 

ב-25 באוקטובר הודיע ​​אל-בורהאן על פירוק מוסדות הממשל המעבריים שנוצרו בשותפות בין הצבא לאזרחים לאחר הפלת משטר באשיר, ב-2019, לאחר התקוממות של חמישה חודשים והכרזה על מצב חירום, ועשרות שרים ופעילים נעצרו. 

בשבוע שעבר, הערוץ הציבורי הישראלי "כאן" ציטט דיפלומט סודני בולט שאמר כי "ההפיכה הצבאית ,לכאורה, במדינה, לא צפויה להשפיע באופן משמעותי על התוכניות לנרמל את היחסים עם ישראל".

صحيفة: وفد إسرائيلي زار السودان مؤخرا

קרדיט לתמונות: אתר "כוליום" ואלערביה