ניסיון להסדיר ענייני מעבר הגבול האיראני הלא חוקי בגבול סוריה- עיראק

מקור מיוחד אמר לרשת החדשות הסורית – Nahr Media כי רעולי הפנים שנפרסו לאחרונה, לאחר פתיחתו מחדש של השער הצבאי במעבר הגבול הלא חוקי בסביבת העיירה אל-הארי באזור הכפרי של העיר אל-בוקמאל, שייכים ל – " מיליציית תנועת אל-נוג'בה ( “حركة النجباء”)".
הגורם הוסיף כי מיליציית "חרקת אל-נוג'בה" נכנסה לשער הצבאי, בתיאום עם "חיזבאללה", לאחר העימותים החוזרים ונשנים בין האחרונה למיליצית "עסאיב אהל אל-חק", וכי נוכחותה של מיליציית לוחמי "אל-נוג'בה" תהיה  מעתה קבועה.
הגורם אמר כי על רקע הבעיה האחרונה, בין המיליציות של "חיזבאללה" ו"אסאיב אהל אל-חק", נסוגו והוזזו המבנים המוכנים, בהם השתמשו המיליציות לבדיקת ניירות ומטענים של מכוניות שחוצות לעיראק.
הוא ציין כי נכון לעכשיו קיימת נוכחות קטנה של לוחמי מיליציית "אסאיב אהל אל-חק" בשער, ולמיליציה הוקצו 5 מכוניות שיכנסו מדי יום לעיראק מבלי שהן תהינה נתונות לבדיקה בתמורה לכך שהמיליציה לא תתערב בהקצאות של שאר המיליציות. מיליציית "נוג'בה" כבר החלה בפעילותה במעבר הלא חוקי בשער במעבר הגבול .
ראוי לציין כי בתקופה הקודמת התרחשו מחלוקות תכופות בין המיליציות, על ניהול ענייני השער הצבאי באזור הכפרי של העיר אל-בוקמאל, בשל מעורבותן בהברחות ובפעולות בלתי חוקיות שהכנסות כספיות משמעותיות לצדן.

الصورة تعبيرية

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות