משבר שחוזר על עצמו:ישראל מאיימת לנתק החשמל לשטחי הפלשתינים בגלל חובות

בחדשות נמסר כי חברת החשמל הישראלית איימה לנתק את החשמל לאזורים פלסטינים בגדה המערבית, עקב אי תשלום חשבונות, בעיה שחוזרת על עצמה כבר שנים.

ביום רביעי דיווח השידור הציבורי "קאן" כי חברת החשמל דורשת תשלומים של יותר מחצי מיליארד שקל (כ-156 מיליון דולר), לפי העיתון טיימס אוף ישראל .

פלסטינים תלויים בישראל בכמעט כל החשמל שלהם. חברת חשמל מקומית הרוכשת מהחברה הממשלתית הישראלית חשמל מוכרת לאחר מכן ללקוחות בגדה המערבית, הנשלטת על ידי הרשות הפלסטינית.

הצד הפלסטיני נכשל לעיתים קרובות בתשלום חובותיו לחברת החשמל הישראלית, מה שגורם למשברים דומים והיא מנתקת אספקת חשמל לאזורים מסוימים בגדה המערבית.

דיווחים הצביעו על כך שהאזורים שיפגעו מהפסקת החשמל האפשרית הם רמאללה, בית לחם ואזורים נוספים הקרובים לירושלים, שם יופסק החשמל למשך 4 שעות בלבד.

בפעם השנייה בתוך שבועיים הודיעו הרשויות הישראליות לרשות הפלסטינית על הצורך לשלם את החובות המגדולים לחברת החשמל הישראלית, אך הרשות הפלסטינית מבינה כי לא תוכל לשלם את חובותיה בטווח הקרוב, ולפיכך היא הגישה רשימה של אזורים המבקשים לא לנתק את החשמל, הכוללים בתי חולים ומתקנים בסיסיים אחרים, לדברי רשת קאן.

לפני שנתיים ניתקה ישראל את החשמל לחלקים מהשטחים שבשליטת הרשות עקב חוב דומה של 500 מיליון דולר שחייב מפיץ החשמל הפלסטיני הראשי באיו"ש והרשות הפלסטינית שילמה מחצית מהחובות הללו במהלך ינואר 2020.

הפסקת החשמל לאזורים הפלסטיניים במהלך היום תהיה לשעות מוגבלות, כפי שקרה ב-2019.

تلفزيون نابلس - "الكهرباء الإسرائيلية" ستبدأ الأسبوع المقبل بقطع الكهرباء عن  مناطق بالضفة بسبب تراكم الديون

קרדיט : https://www.nablustv.net/