התקוממות עממית כורדית במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה נגד הכוחות הרוסיים

כמה אזורים בשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (הכורדים), ממערב לדיר א-זור, היו עדים אחר הצהריים להפגנות של עשרות אנשים, שסירבו לכניסת כוחות רוסים לאזורים שלהם.
ברגע שהגיעו הידיעות על כוונת הכוחות הרוסיים לשלוח שיירה צבאית לאזור א-רקה, העוברת באזורי מחוז דיר א-זור, שאינן בשליטת המשטר הסורי, ממערב למחוז, עשרות אנשים מהאזור הכפרי המערבי של מחוז דיר א-זור  קמו ויצאו לכבישים כדי למחות נגד כניסת השיירה הרוסית, אמר כתב אתר החדשות הסורי – "נהר מדיה".
הכתב הוסיף כי מספר אנשים מהאזור הכפרי המערבי של דיר א-זור הגיעו לנקודות המגע עם כוחות אסד והכוחות הרוסיים בכפר אל-ג'וניינה, מערבית לדיר א-זור, והודיעו לקצינים הרוסים. שהגיעו למחסום המפריד בנקודות המגע, שהם אינם רצויים ושלא יעברו בשטחיהם ,שאינם בשליטת כוחות אסד כי הם "שותפים של המשטר במעשים הפליליים שלו".
באותו הקשר נענו קבוצות מהמועצה הצבאית דיר אזור, המזוהה עם הכוחות הדמוקרטיים הסורים, לקריאתם של תושבי האזור הכפרי המערבי של דיר א-זור וגם הם סירבו למעבר שיירה רוסית דרך אדמותיהם, ואף ארגנו שיירה צבאית משלהם שנעה לעבר אזורי המחאה כדי לתמוך באנשי אל-ג'ניינה באזור הכפרי המערבי של דיר א-זור והכביש הבינלאומי M4 . בכל רחבי האזור הכפרי המערבי של המחוז נפרסו כוחות רבים  של המועצה הצבאית דיר א-זור .
ראוי לציין כי הכוחות הרוסיים ניסו בשנה האחרונה להשיג דריסת רגל ,לעצמם ולמשטר אסד באזורים שבשליטת SDF (הכורדים) במחוז דיר א-זור, במיוחד באזור הכפרי המערבי שלה, אך ניסיונותיהם עד כה כשלו בכל פעם מחדש היות ודעת הקהל המקומית דוחה אותם שם.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות