גרמניה משורות דאעש ל-10 שנות מאסר על שנתנה לילדה יזידית למות מצמא

בית משפט במינכן גזר ביום שני על גרמנית, ג'יהאדיסטית לשעבר ששרתה בשורות דאעש, 10 שנות מאסר על כך שנתנה לילדה יזידית למות מצמא בעיראק. 

ג'ניפר פנך, בת 30, עמדה בפני מאסר עולם בגין פשעי מלחמה ורצח, בהליך המשפטי הרשמי הראשון בעולם בקשר לפעולות ההשמדה שביצע דאעש נגד המיעוט היזידי שנרדף על ידי הארגון.

הגרמנייה הזו, במקור מהעיר לון, במדינת סקסוניה התחתונה (צפון-מערב), הסבירה שהיא נסעה לעיראק כדי להצטרף ל"אחיה" במהלך המשפט שלה, שהחל באפריל 2019.

"במשך מספר חודשים השתתפתי בסיורים חמושים שם במסגרת המשטרה לקידום מידות טובות ומניעת מעשים רעים בפלוג'ה ובמוסול. כוחות אלו פעלו במיוחד לאכיפת כללי הלבוש וההתנהגות שקבע ארגון הטרור.

בקיץ 2015, היא ובעלה דאז, טהא אל-ג'ומיאלי, העומד כעת למשפט בפרנקפורט באשמות דומות, קנו ילדה בת חמש יחד עם אמה משבויי המיעוט היזידי במטרה לשעבד אותם, כך טענה התביעה.

למות מצמא 

לאחר צורות של עינויים, הנערה "נענשה" על שהטילה שתן במיטתה, על ידי קשירתה לחלון מחוץ לבית בו הוחזקה עם אמה, בטמפרטורה של חמישים מעלות צלזיוס. הילדה מתה מצמא בעוד האם אולצה להישאר בשירותם של בני הזוג. 

פנק, הנאשמת בכך שלא התערבה כדי למנוע מבן זוגה לעשות זאת, אמרה כי היא "פחדה" שהוא "ינעל גם אותה". עורכי דינה, כמו עורך דינו של טאהא אל-ג'ומיאלי, טענו כי ייתכן שהילדה, שהועברה מאוחר יותר לבית חולים בפלוג'ה, לא מתה, דבר שלא ניתן לאימות.

נורה, אמה של הילדה,שהיתה העדה הראשית במשפטם של השניים , ןשחיה במחבוא בגרמניה, הפריכה את הטענה הזאת. 

פנק התגוננה במהלך דיון שנערך לאחרונה, ואמרה, "הם רוצים לספר לי מה קרה שם במדינה האסלאמית אך קשה אפילו לדמיין שזה אפשרי במדינת חוק", דיווח האתר  סוודאוטשה צייטונג.

"להקשיב"

שירותי הביטחון הטורקים הסגירו את פנץ' לגרמניה, לאחר שעצרו אותה בינואר 2016 באנקרה.

היא נעצרה רק ביוני 2018, לאחר שנעצרה בעת שניסתה ללכת עם בתה בת השנתיים לאזורים שדאעש עדיין שולט בסוריה.

במהלך הטיול הזה היא סיפרה לנהג שלה על חייה בעיראק. האחרון היה למעשה מודיע של ה-FBI שנהג במכונית עם מכשירי האזנה. הפרקליטות השתמשה בהקלטות אלה כדי להאשים אותה.

באוקטובר 2020 גזר בית משפט בגרמניה שלוש וחצי שנות מאסר על אשתו של ג'יהאדיסט, המחזיקה באזרחות גרמנית ותוניסאית כפולה, בגין שעבוד צעירה יזידית בעת שהתגוררה בסוריה. 

ماتت عطشا.. السجن 10 سنوات لألمانية من داعش في مقتل إيزيدية - بوابة دوت كوم