תקיפות על אתרי איסוף מודיעין של חיזבאללה בקוניטרה ואזהרה נוספת למח"ט

ביום שני לפנות בוקר, כלי טייס ישראלי, ככל הנראה תקף עמדות צבאיות של כוחות הממשל הסורי בפאתי העיר אל בעת' (קונייטרה החדשה) במחוז קונייטרה שבדרום מערב סוריה.

התקשורת הסורית טענה כי "מטוסי קרב ישראלים" תקפו היום, שני, בשני יעפים, את הבניין בו נמצאים האגפים הפיננסיים בעיר "אל בעת" ואזור תל כרום חאן.

לפי התקשורת, שני האזורים המותקפים היו יעדים בו נערכו תצפיות ואיסוף מודיעין של ​​"חיזבאללה" הלבנוני מתוך שטח ישראל.

כזכור חיזבאללה הקים מול גבול הגולן הישראל מספר עמדות תצפית שצויידו בציוד איראני מתקדם לאיסוף מידע ויירוט תשדורות מהצד הישראלי.

מטוסי הקרב תקפו בשלישית מטרה ב-"החטיבה 90" של כוחות הממשל הסורי, המחזיקה את קו הגבול עם ישראל בין קונייטרה ולמפגש הגבולות עם לבנון – כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

תקיפה ספציפית זאת נועדה לשלוח מסר נוסף לחטיבה 90 להפסיק ולשתף פעולה עם פעולות ההתבססות של חיזבאללה בגזרה שלהם.

לא נמסרה תגובה רשמית מממשלת סוריה או מתקשורת רשמית על התקיפות.

התקיפות, שעל פי החשד בוצעו על ידי ישראל, מגיעות יומיים לאחר פגישה בין ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט לנשיא ולדימיר פוטין ברוסיה.

אתמול, יום ראשון, דיווח רדיו צבא ישראל כי פוטין ביקש מבנט להיזהר במהלך התקיפות האוויריות שבוצעו בסוריה על מנת למנוע תקיפות של חיילים רוסים.

ביום שישי האחרון ביקר ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, ברוסיה, ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, ודן עמו בנושא הסורי, בהתבססות הצבאית האיראנית ובתיאום הפעילות הישראלית בסוריה.

ומקורות ישראלים הודיעו כי ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו להמשיך במדיניות הנוכחית, המעניקה לצה"ל את הזכות לפעול בחופשיות בסוריה.

בנט אמר במסיבת עיתונאים לפני ישיבת הקבינט הישראלי, ביום ראשון, כי שוחח על המצב בסוריה, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי "הרוסים הם שכנים שלנו בצפון במידה מסוימת", לדבריו.

ישראל תוקפת בקביעות מטרות איראניות בסוריה, בהן יש לצבא הרוסי נוכחות רבה, על מנת למנוע מאיראן ומהאירגונים הנאמנים לה להקים בסיסים בגבול הצפון של ישראל או להעביר נשק לחיזבאללה.

בחודש מרץ האחרון מסר עיתון "אשארק אל-אווסט", שציטט גורמים עלומים בתל אביב, כי רוסיה הסכימה עם ישראל לעצור את התבססותה של איראן בסוריה ולמנוע חדירת נשק כבד ומדויק לחיזבאללה בלבנון.

העיתון ציטט את המקורות שאמרו, "אם אתם מזהים איומים, אנא ספקו לנו את המידע הרלוונטי כדי שרוסיה תוכל לפעול, לפני שתתחילו לפגוע במטרות ולצאת לפעולות תקיפה".

בשמיני לחודש זה תקפו מטוסים ישראלים את שדה התעופה הצבאי T-4 בחומס.

ישראל תקפה בטילים מאות מטרות איראניות באזורים שונים בסוריה מאז פרוץ המשבר במדינה באמצע מרץ 2011.

צבא ישראל אמר בדו"ח שנתי כי הפציץ כ-50 מטרות בסוריה בשנת 2020, מבלי לציין פרטים נוספים.

במהלך השנה האחרונה, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מנה 39 תקיפות ישראליות נגד מטרות של הפלגים הפרו-איראניים בשטח סוריה.

ישראל כמעט ולא מאשרת או נוטלת אחריות על ביצוע תקיפות בסוריה, אך היא מכירה בדרך כלל בכך שהיא מבצעת פעולות נגד מיליציות הקשורות לאיראן בסוריה, על מנת למנוע העברות נשק ולסכל התקפות נגד ישראל מסוריה.

תמונה