דיווח על חיסול "דמות בולטת" שעובדת עם חיזבאללה בסוריה

ביום שבת דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה על חיסולו של "דמות בולטת" שעבדה עבור מיליציית חיזבאללה הלבנונית בסוריה.

המצפה הסורי מסר כי "מי שמכונה RA, שעובד עבור חיזבאללה הלבנוני, נמצא מת בתוך ביתו בעיירה רנקוס, על הגבול עם לבנון, במערב קלמון, באזור הכפרי של הבירה דמשק."

המצפה הוסיף כי "המת הוא אחד האנשים הבולטים שפעלו עבור חיזבאללה במערב קלמון", וציין כי הוא היה אחד האחראים ל"טבח רנקוס, שבו נהרגו תשעה בני אדם בינואר אשתקד."

הוא ציין כי "לאחר ההתנקשות הוגברה האבטחה ,על ידי הקמת מחסומים השייכים לכוחות המשטר הסורי ולמיליציות חמושות אחרות הנאמנות לחיזבאללה הלבנוני, באזור העיירה רנקוס".

 

לפי המצפה, ההרוג "עמד בראש כוחות המשטר הסורי שביצעו טבח בתשעה צעירים מבני רנקוס".

"הטבח" אירע כאשר כוח משטר סורי הסתער על העיר רנקוס עם טנקים וכלי רכב משוריינים, לאחר שמידע שהגיעו לידיעתם ​​כי ישנם תושבים חמושים שסירבו לעבור לאדליב על בסיס הסכם קודם לכן, כך מדווח המצפה הסורי.

כתוצאה מכך פרצו בין שני הצדדים עימותים שנמשכו מספר שעות, שגרמו למוות של קצין בכוחות המשטר ולוחמים נוספים שהיו איתו, בנוסף להרג של תשעה חמושים מקומיים.

חיזבאללה בלבנון נחשב לבעל בריתו הקרוב של נשיא סוריה בשאר אסד במהלך המלחמה בת 10 השנים.

חיזבאללה שמר על נוכחות חזקה ליד הגבול עם לבנון בסוריה במשך שנים, וסייע לאסד להחזיר את השליטה על כמה ערים וכפרים שבשליטת המורדים שם.