230 אלף לבנונים היגרו מארצם תוך 4 חודשים

מנהל עמותת Labora, האוספת מידע על בעיית העוני והאבטלה בלבנון, הודיעה היום (ב ') כי 230,000 אזרחים לבנונים היגרו מלבנון במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה.

מנהל חברת האם –  טוני חדרה, הוסיף בראיון לרדיו "קול לבנון" כי הסיבה העיקרית להגירת העם הלבנוני מארצו היא ה-" עדתיות ".

הוא ציין כי 90% מהלבנונים המחזיקים באזרחות זרה עזבו את לבנון בספטמבר האחרון, במטרה "להגר אל מחוץ למדינה", והסביר כי הם לא יחזרו, וכי 60% מהם הם נוצרים.

על פי סוכנות הידיעות הטורקית – אנאדולו, חוקרים הזהירו מפני ההשלכות של חוסר יציבות כלכלית ופוליטית בלבנון על גלי הגירת הנוער, שעלולים לאיים על העתיד הכלכלי והחברתי במדינה, המונה כ -4 מיליון אזרחים ו-16 מיליון נוספים חיים מחוץ לה.

חדרה קרא לשיקום הצעירים ולסייע להם למצוא הזדמנויות עבודה מתאימות עבורם ולמנוע מהם להגר ולהישאר בארץ.

ביום חמישי שעבר התקיימו עימותים  מזוינים באזור טאיונה  , הממוקם בין אזור צ'יה הנמצא בשליטת השיעים לאזור בעל רוב נוצרי בעין אל-רומאנה בבאדרו, שנמשך כ -5 שעות והותירו 7 הרוגים ו -32 פצועים, חלקם במצב קריטי.

האירועים החלו בירי כבד במהלך הפגנה שארגנו תומכי "חיזבאללה" ותנועת "עמל" כדי לגנות את החלטות השופט טאריק ביתר בנושא חקירות הפיצוץ בנמל ביירות.

לבנון חווה את המשבר הכלכלי החמור בתולדותיה, במקביל למחסור בכסף זר, לאובדן ערך המטבע המקומי עד ליותר ממחצית מערכו ,ולשיעור אינפלציה גבוה, שגרם לכמחצית מהאוכלוסייה לחיות מתחת לקו העוני.

האו"ם הודיע, בספטמבר האחרון, כי השנה כ-74% מאוכלוסיית לבנון סובלת מעוני, וציינו כי אין נתונים סטטיסטיים רשמיים על אחוזי ההגירה מלבנון.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות