אור אדום בוהק: העליונות האווירית של ארה"ב על סין בסכנה

במשך עשרות שנים נהנה הצבא האמריקאי מעליונות אווירית , כתוצאה מהשקעות של מאות מיליוני דולרים של הפנטגון במטוסי קרב מתקדמים, מערכות נשק, לוויינים ונושאות מטוסים.

עם זאת, מומחים ומפקדים צבאיים בארה"ב מזהירים כי וושינגטון "אולי לא תוכל להמשיך להסתמך תמיד על עליונותה האווירית", בשל האצת הצעדים למודרניזציה של הצבא הסיני, כך מדווח אתר " קול אמריקה ". .

הדו"ח מציין את ההצהרות שהוציא הגנרל צ'ארלס בראון ג'וניור, מפקד כוחות האוויר האמריקאים, במהלך כנס של חיל האוויר בחודש שעבר, בה אמר כי לצבא הסיני יש את מה שהוא כינה "הכוח האווירי הגדול ביותר באוקיינוס ​​השקט". וכי בייג'ין פיתחה אותו "מתחת לאף שלנו".

בראון ניבא כי סין תוכל להתגבר על עליונות האוויר האמריקאית עד שנת 2035.

באותו אירוע הזהיר הגנרל קלינטון היינוט, סגן מח"א, כי ארצות הברית לא עומדת בקצב ההתקדמות של סין.

"בכמה תחומים חשובים, אנחנו מאחור. זו לא הבעיה של מחר, זה היום", אמר והתייחס לצורך לתקן את הפער הזה.

היינוט אמר לכתבים כי סין עוקבת אחר ההתפתחויות בחיל האוויר האמריקאי, והזהיר כי "האור מהבהב באדום".

בשבוע שעבר שלחה סין כמעט 150 מטוסי קרב, כולל מטוסי הקרב J-16 המתקדמים ביותר שלה ומפציצי H-6, לאזור שתחת כיסוי  ההגנה האווירית של טייוואן, תוך הפגנת עוצמתה הצבאית.

 

"הם מרכזים מספר רב של מטוסי קרב, בפרט ה- J-16, והם נעים בקבוצות גדולות", אמר אריק היגגינבותאם, החוקר הראשי במרכז מיט ללימודים בינלאומיים – مركز "ميت" للدراسات الدولية.

مقاتلة التفوق الجوي

אך ישנן התפתחויות חשובות המתקיימות בחיל האוויר האמריקאי, ובראשן מכלית ה- LMXT, המייצגת קפיצת מדרגה איכותית בתחום תדלוק מטוסי הקרב בעיצומו של עימות מזוין.

מכלית LMXT מעצימה את יכולתו של חיל האוויר האמריקאי לתדלק באוויר בטיסות ארוכות טווח, מה שיסייע רבות לחיל האוויר האמריקאי בכל סכסוך פוטנציאלי עם מדינה כמו סין.

המגזין הנשיונל אינטרסט מסר כי לוקהיד מרטין הצליחה לפתח מכלית זו, הדומה במקצת למטוסים אזרחיים, שכן גורמי חיל האוויר האמריקאי זיהו תרחישים ספציפיים הדורשים אספקת דלק במהלך טיסות באירופה, אפריקה, המזרח התיכון ואזור האוקיינוס ​​השקט, לפי מה שקן מוס, מנהל הפרויקט בלוקהיד מרטין חשף למגזין.

הוא ציין כי מכלית זו מספקת דלק למטוסים כדי לאפשר להם להשתתף בפעולות לחימה, עם אפשרות לשאת תחמושת רבה יותר בתרחישים מסוימים.

ניתן להתייחס למכלית זו גם כמטוס חשוב להענקת תמיכה לציי כלי הטייס הלא מאויישים.

המכלית נושאת כ -25,000 פאונד דלק נוסף במכלים מיוחדים, בנוסף לדלק שהיא נושאת להפעלת המטוס.

קרדיט לתמונות: חיל האוויר האמריקאי