ארה"ב מעניקה סיוע כספי נוסף לצבא לבנון

עוזרת מזכירת המדינה האמריקנית ויקטוריה נולנד אמרה ביום חמישי כי וושינגטון תספק סיוע נוסף לצבא לבנון בסך של 67 מיליון דולר.

Lebanese Army Receives More Infantry Fighting Vehicles From United States (Photos)

נולנד חשפה במסיבת עיתונאים שערכה בלבנון, כי לעם הלבנוני מגיע יותר מזה, לאחר ששישה בני אדם נהרגו מירי בבירה ביירות.

נולנד פגשה את הנשיא מישל עון, ראש הממשלה נג'יב מיקאטי, יו"ר הפרלמנט נביה ברי ושר החוץ עבדאללה בוהאביב במהלך ביקורה בלבנון.

הביקור לא הושפע מהאירועים המדממים שהתרחשו בבירה ביירות באזור טאיונה, וגרמו ל -6 הרוגים ולעשרות פצועים.

לאחר פגישתה עם עאון אמרה נולנד כי ארצות הברית עומדת לצד לבנון כדי לסייע לה להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים הנוכחיים.

היא הוסיפה, "אני מקווה שאחרי הקמת הממשלה ייעשו רפורמות ויתקיימו בחירות לפרלמנט".

עוון מצידו אמר לבכירה האמריקאית כי לבנון רוצה לחדש את המשא ומתן ה"עקיף "עם ישראל על מנת לתחום את הגבול הדרומי להשלמת תהליך חיפושי הנפט והגז במים האזוריים, וציין כי הדבר יתרום להתאוששות הכלכלית של המדינה.

ביקורה של נולנד בלבנון בא לסקור את ההכנות של ממשלת לבנון לרפורמות מנהליות ופיננסיות, והכנות למשא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית, בנוסף לדיון בתוכניות הסיוע האמריקאיות השונות לעם הלבנוני.

נולנד הגיעה לביירות, ביום רביעי, לביקור רשמי בלבנון, במהלכו תיפגש עם מספר גורמים ונציגים של החברות האזרחיות.

ביום חמישי נהרגו שישה בני אדם ולפחות שישים נפצעו כתוצאה מירי במהלך הפגנה מצד תומכי חיזבאללה ותנועת אמל נגד השופט החוקר של הפיצוץ בנמל ביירות.

ב -4 באוגוסט 2020, פיצוץ עצום בנמל הרג לפחות 214 בני אדם ופצע יותר מ -6,500 אחרים, בנוסף להרס נרחב בבירה.

הרשויות ייחסו את הפיצוץ לאחסון כמויות גדולות של אמוניום חנקתי ללא נקיטת אמצעי הגנה. מתברר כי גורמים בכירים בכמה רמות היו מודעים לסיכונים של אחסון החומר.

כיכר אל-טאיונה, הממוקמת עשרות מטרים ממשרד המשפטים, שם נמצא משרדו של ביטאר, הפכה ביום חמישי לזירת מלחמה שכללה ירי כבד ופצצות RPG ולירי צלפים מעל גגות הבניינים, למרות נוכחות יחידות צבא ופריסה מהירה באזור, שהיא אחד משורות העתירה הקודמת במהלך מלחמת האזרחים (1975-1990).

סיוע צבאי אמריקאי שניתן בעבר לצבא לבנון :