פרטים על הגנרל האיראני שהמוסד חטף במסגרת איתור מידע על גורל רון ארד

מקורות איראנים יודעי דבר מספרים כי לגנרל האיראני רזומה מרשים במשמרות המהפכה, הוא מוכר בשם משפחתו "צברי", וטוענים כי הוא הגיע ללבנון לאחר תום מלחמת לבנון הראשונה ב1982 ועסק באימון לוחמים בארגון החיזבאללה. בהמשך, לאחר שסיים את עיסוקיו, חזר לאיראן והתגייס לכוח קודס, שם עבד לצדו של קאסם סולימאני על תוכנית להעברת אמל"ח ללבנון.

מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, הצטרף צברי לצוות היועצים ששלחה איראן לעבוד במדינה לצד משטר אסד.
לפי המקורות, צברי בחר להתגורר בשכונת אל מאזה, הנמצאת בסמיכות לשגרירות האיראנית בבירה דמשק, על מנת להרגיש בבטחה בשל העובדה כי האיזור מרושת במצלמות מעקב מתקדמות.

מידי יום ביומו היה רץ צברי ממתחם השגרירות לביתו. לפני כחודשיים, בעודו נח מהריצה, יצאו לוחמי המוסד ממיניבוס ששהה במקום מבעוד מועד וחטפו את צברי לישראל. המקורות הסבירו כי הסיבה לחטיפתו נובעת כנראה מכך שצברי מילא תפקיד שבמסגרתו נחשף למידע הקשור לגורלו של הטייס רון ארד באותם שנים ששהה בלבנון.
באשר לדיווחים על דגימת DNA מגופה בכפר נבי גיא בלבנון, ציינו המקורות כי הכפר הנוכחי שימש בשנות ה80 כבסיס לשלוחת משמרות המהפכה במדינה.

בחזרה לחטיפה –

לפי המקורות המוסד הצליח להביא את צברי לישראל. עם הגעתו החלה חקירה אינטנסיבית כנגד השעון על מנת להוציא מצברי את המידע הדרוש בזמן המהיר ביותר, זאת בשל החשש שאיראן תבחין בהעלמותו ותגיב באחת מהזירות נגד ישראל.

בשלב זה מספרים המקורות כי החקירה לא הניבה מידע מדוייק באשר לגורלו של רון. צברי ששהה מספר שבועות בישראל הועבר לעיר יוהנסבורג שדרום אפריקה ביחד עם צוות לוחמים של המוסד. שם שחררו אותו מול אחד מקווי הטלפון הציבורים וציידו אותו במספר של השגרירות האיראנית המקומית.

מאז אותו מקרה מספרים המקורות כי איראן הפיקה לקחים וחיזקה את האבטחה במתחם השגרירות בסוריה.

**בעקבות המקרה, ולמרות הניסיון של ישראל למהר בחקירה ככל האפשר, משמרות המהפכה שלחו לקפריסין מתנקש ממוצא אזארי ע"מ להתנקש בגורם ישראלי.
המוסד, שהיה ער לכוונות אלו, העביר מידע מודיעיני לשלטונות בקפריסין ואלו דאגו לעצור את המתנקש ולהזהיר את הגורמים הישראלים במדינה.

Mossad kidnapped an Iranian general in search of information on Ron Arad

קרדיט: ערוץ הטלגרם *המוח'אבראת*  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות