"מבצע עקרב": איחוד האמירויות תופסת חצי טון קוקאין

משטרת דובאי הודיעה ביום ראשון על סיכול ניסיון  להברחת סמים גדולה במסגרת מבצע ביטחוני בשם "העקרב", שהוביל להחרמת 500 ק"ג קוקאין, בשווי של יותר מ -500 מיליון דירהמים (136 מיליון דולר).

סוכנות הידיעות של האמירויות, WAM , ציטטה את מפקד משטרת דובאי, עבדאללה ח'ליפה אל-מארי, שאמר כי הפעולה באה לאחר מעקב ביטחוני הדוק.

המשטרה ציינה כי הנאשם אטם את המכולה לפני שנתפס ונעצר והמכולת הוחרמה.

ח'ליל איברהים אל מנסורי, עוזר המפקד הראשי לענייני חקירות פליליות, אישר כי מעצר הנאשם, סיכול התהליך שלו ומניעתו מלהצליח בו, הוא הישג חדש בנוסף להישגיה של משטרת דובאי במאבק בהפחתת הפשיעה. , ועדות למערכת העבודה המתקדמת ממנה נהנית משטרת דובאי המשלבת טכניקות בינה מלאכותית. ומשאבי אנוש מוסמכים ומתמחים.

עיד מוחמד תאני חרב, מהמחלקה הכללית לבקרת סמים, אישר כי תהליך מעצר הנאשם התאפיין במקצועיות גבוהה לאחר מעקב אחר הנאשם מסביב לשעון, עד שעת האפס ושעת הפשיטה שהחלה לאחר שהגיעה מידע כי כנופיה בינלאומית הכניסה קוקאין  בערך כספי רב דרך נמל ימי כשהוא מוחבא בתוך מיכל.

עיד חרב הוסיף כי ברגע שקיבל את המידע, הוקם צוות עבודה מיוחד לתהליך זה, שעקב אחר הנאשם עד שנשלח אליו משלוח הסמים, כדי שיעביר אותו מאוחר יותר לאחת מאמירויות המדינה ולאחסנו במחסן.

חאלד בן מואיזה, סגן מנהל המחלקה הכללית לבקרת סמים, הסביר כי תהליך הניטור של הנאשם הראה כי הוא שכר רכב בעל ארבע גלגלים ורכש כלי חיתוך לשימוש בתהליך פריקת משלוח הסמים. לצורך סחר , תוך מעבר זהיר ממקום למקום כדי לוודא שהוא לא תחת מעקב, ובמיוחד בשעת האפס, כשהמשטרה פשטה על מקומו של הנאשם ותפסה אותו יחד עם הסמים, והדגישה כי הנאשם הודה בהחזקת סמים, וכי הוא הועבר לטיפול של התביעה הציבורית להשלמת ההליכים המשפטיים נגדו.

משטרת דובאי

קרדיט לתמונה: WAM