ארה"ב: ייבוא דלק מאיראן – משחק של חיזבאללה והפרת ריבונותה של לבנון

ביום חמישי סבר משרד החוץ האמריקאי כי הסכמת לבנון לקבל מאיראן, מדינה תחת סנקציות, משלוחי ​​נפט, לא יפתור את בעיית האנרגיה של המדינה.

דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, מסר בתגובה לשאלת אתר החדשות האמריקאי – אלחורה כי "ארה"ב מודעת לכך. "

הוא ציין כי "ייבוא ​​נפט ממדינה הנתונה לסנקציות קשות כמו איראן, באופן הכי ברור שיש זה אינו פתרון בר קיימא למשבר האנרגיה בלבנון".

"אנו תומכים במאמצים למצוא פתרונות שקופים וברי קיימא המתייחסים למחסור החריף בנפט ואנרגיה בלבנון", הוסיף פרייס. הוא תיאר את המתרחש כ"משחק של חיזבאללה בתחום יחסי הציבור ואינו מביא פתרון לבעיה ".

מיליציית חיזבאללה, המזוהה עם טהראן, החלה להביא משאיות מלאות דלק המגיעות מאיראן, בצעד שלדבריו יקל על משבר האנרגיה החמור במדינה.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקתי, אמר בחודש שעבר כי משלוחי דלק איראניים שהביא חיזבאללה למדינה מייצגים "פגיעה בריבונות לבנון".

משבר הדלק לו עדה לבנון במשך חודשים בא לידי ביטוי במגזרים שונים, כולל בתי חולים, מאפיות, תקשורת ומזון.

במהלך החודשים האחרונים, היכולת של חברת החשמל הלבנונית – Electricité du Liban לספק חשמל לכל האזורים ירדה, מה שהוביל לעלייה בשעות הקיצוב ויש הפסקות חשמל עד  22 שעות ביום.

גנרטורים פרטיים כבר אינם מסוגלים לספק את החשמל הדרוש לכיסוי שעות הפסקת החשמל, מה שמאלץ אותם לקצוב ולהעלות את התעריפים באופן משמעותי כתוצאה מרכישת סולר בשוק השחור.

לבנון מתמודדת עם קריסה כלכלית המאיימת על יציבותה, ויש לה  עתודות מטבע חוץ מדולדלות ביותר, כמו גם מחסור גובר בדלק, תרופות ושאר מצרכים בסיסיים. רוב הלבנונים מתמודדים עם הפסקות חשמל במשך מספר שעות ביום.

إنتاج إيران النفطي يهبط في أبريل لأدنى مستوى في الألفية الجديدة

קרדיט לתמונה: אלאיקתיסאדי