נמשך הלחץ על א-סיסי: משרד החוץ האמריקאי מביע חשש לזכויות אדם במצרים

ממשל ביידן רחוק מלהרפות ממצרים בנושאי זכויות אדם למרות הדו פרצופיות במדיניות כלפיה באופן כללי. זכויות אדם אין ,בניגוד להצהרות העבר  סיוע נרחב למצרים יש.

ביום חמישי, דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, הביע את חששות ארה"ב בנוגע למצב זכויות האדם במצרים, והביע את תמיכת וושינגטון במאמציה של קהיר להשיג את מטרותיה באסטרטגיית זכויות האדם שלה.

פרייס אישר במסיבת עיתונאים כי ממלאת מקום מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב, יעל למברט, נפגשה ביום חמישי בוושינגטון עם חברי קבוצת העבודה של קבוצת הדיאלוג הבינלאומי במצרים.

פרייס בירך על ביקור זה ואמר כי זאת "הזדמנות לדון בחששות הקיימים בנוגע לזכויות אדם במצרים ", וציין כי המשלחת כללה שני אנשים שהפרלמנט המצרי מינה למועצה הלאומית לזכויות אדם, נשיא הקבוצה, מוחמד אנואר אל-סאדאת, והשגרירה מושירה חטאב.

פרייס ציין כי "לארה"ב יש חששות מ(הפרות) זכויות אדם במצרים". "הבענו את חששותינו ישירות מול הרשויות המצריות בכמה הזדמנויות", אמר.

"פגישות כאלה יכולות לספק דרכים פוריות לעסוק בחששות אלה ולהפגין תמיכה אמריקאית במצרים להשגת היעדים שהוצגו באסטרטגיית זכויות האדם שלה שהושקה בחודש שעבר", אמר דובר משרד החוץ.  

ארגוני זכויות אדם מעריכים את מספר העצורים הפוליטיים במצרים בכ -60,000, מאז נכנס נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לתפקידו בשנת 2014 לאחר שהצבא ביצע הפיכה נגד הנשיא האיסלאמיסטי המנוח מוחמד מורסי והרשויות פתחו במסע מעצרים מאסיבי שכלל אסלאמיסטים, ליברלים, ומגיני זכויות אדם.

أوضاع حقوق الانسان في مصر - sabaq.me

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות