כטב"מים מתאבדים איראנים מופעלים במערכה במחוז אידליב שבצפון סוריה

אדם נפצע בדרגות שונות כתוצאה מפגיעה של כטב"מ מתאבד מתוצרת איראן בג'בל אלזאוויה, על רקע הפגזות ארטילריות הדדיות בין כוחות המשטר הסורי לבין סיעות האופוזיציה באזור הכפרי בדרום ומזרח אדליב, ביום שלישי, 5 באוקטובר.

גורם צבאי סיפר ל-"בלאדי ניוז" כי מזל"ט מתאבד מתוצרת איראנית התפוצץ לאחר שפגע בציר הכפר בנין בג'בל אלזאוויה שבאזור הכפרי הדרומי של אידליב ופצע אדם בדרגות שונות, בעוד סיעות האופוזיציה ירו על מזל"ט דומה שטס במרחב האווירי של האזור עם אש נ"מ.

הגורם הוסיף כי כוחות המשטר הסורי והמיליציות התומכות בו הפציצו בארטילריה כבדה את העיירה חאנספרא באותו האזור וגרמו נזק קשה לרכוש אזרחי.

הוא ציין כי סיעות האופוזיציה ב"חדר המבצעים של אל-פתח אל-מוביין "הפציצו את עמדות כוחות המשטר המוצבים בעיר סרקיב וסביבתה בארטילריה כבדה בתגובה לתקיפה והפצצה של האזורים המשוחררים בצפון מערב סוריה.

העיירות והכפרים באזורים הדרומיים של מחוז אידליב, היו עדים לשקט יחסי במשך מספר ימים, כאשר ההפצצות מהקרקע ומהאוויר פחתו באזורים המשוחררים לאחר פגישת סוצ'י האחרונה, שכללה את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ועמיתו הרוסי ולדימיר פוטין שדנו במצב בסוריה ובכמה מדינות נוספות.

הערה ברקע הידיעה: מקורות סורים שונים טוענים כי את המזל"טים המתאבדים האיראנים מפעילים אנשי החיזבאללה שעברו הדרכות מתאימות באיראן. אין ספק שהחיזבאללה רוכש ניסיון קרבי בהפעלת סוג כזה של מזל"טים אותם הוא מתכוון להפעיל בכל מערכה עתידית נגד ישראל.