קצה הקרחון של היחסים העכורים בין החמאס לג'יהד האיסלמי בעזה

ביום חמישי האחרון, בסביבות השעה 11:30, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר קבוצה של שלושה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת במרכז הרצועה.
עפ"י דובר צה"ל החשודים לא נענו לקריאות החיילים להתרחק ממרחב הגדר ולכן הכוחות פתחו באש.
כתוצאה מהירי נהרג מחמד אבו עמאר, בן 40.
ברצועה נטען כי אבו עמאר הוא צייד ציפורים שהגיע עם חבריו לעבודה במרחב הגדר.
בשעה 17:30, יצאה הודעה מפי 'חמ"ל הפלגים המשותף' האומרת כי "הנהגת החמ"ל עוקבת אחר האירועים בשטח… אנו מזהירים את הכיבוש… כי המשך הפשעים יובילו לפיצוץ המצב". בקיצור – הודעה ארוכה אך ריקה מתוכן.
כחצי שעה לאחר שההודעה באוויר ולאחר שפורסמה בכל פלטפורה של כל אחד מהפלגים החברים בחמ"ל (חמאס, גא"פ, ועד פלגים קיקיוניים כמו החזית העממית וכדו'), בערוץ הרשמי של הזרוע הצבאית של הגא"פ – ההודעה נמחקה, ולאחר 2 דקות פורסם נוסח הצהרה חדש האומר: "איננו חלק מההצהרה שפרסם חמ"ל הפלגים המשותף, אנו מאשרים כי יש לעמנו את הזכות להתנגד כנגד התוקפנות (של ישראל – ה"ה)".

זוהי בעצם הצהרה משמעותית של הגא"פ המתריסה נגד חמאס.
מדובר בהמשך ישיר לאירוע הסכסוך האחרון בין חמאס לגא"פ, אז חמאס עצרה פעילים רבים מהגא"פ, דבר שעורר את חמת זעמם של הבכירים בארגון.
מסתמן כי באירוע הנוכחי ההצהרה אכן פורסמה בקונצנזוס בין אחראיי המדיה של הארגונים השונים, אך ברגע שההנהגה העליונה של הגא"פ, ראתה את ההצהרה המשותפת שעלתה גם ברשתות החברתיות של הגא"פ – למישהו למעלה זה לא בא טוב בעין והוא דאג לטפל בכך מאחורי הקלעים. אולי הלחץ והצעקות הכניעו את עבדאללה אלסמכ .

יחסי הארגונים עדיין לא שבו לקדמותם, למרות שחרור העצורים ע"י חמאס והזמן שעבר. חוסר האמון, בעיקר בקרב ההנהגה העליונה של ארגון הגא"פ, ניכר בשטח.

מתוך נסיון למזער נזקים וגם כדי להתחנף לריבון ברצועה – חמאס, מספר ארגונים הפיצו הודעת תמיכה בהצהרה ומעין 'שבועת אמונים' לחמ"ל המשותף.
בין הארגונים: גדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח. גדודי צלאח אלדין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות וגדודי חללי אבו עלי מצטפא, הזרוע הצבאית של החז"ע.

ג'יהאד – ויקיפדיה

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב קרדיט לתמונות : ויקיפדיה